Az Unicum márkától elválaszthatatlan a megalkotása óta titkos recept, a Zwack-család generációkon átívelő gyógynövény szakértelme, csakúgy, mint a folyamatos megújulás és innováció.
A megújuláshoz egy ilyen nagy múltú márka esetében a gazdag történelem mindig kiapadhatatlan inspirációforrás.
A családi cégnél tíz év után érezték úgy, hogy az eddigi csomagolás megérett az újításra.
A cél nem egy drasztikus változtatás volt, hanem a mai trendeknek megfelelő frissítés merítve az elmúlt száz év legendás elemeiből, amelynek köszönhetően most három Zwack generáció munkássága köszön vissza a palackokon.
Az Unicumnál a legfeltűnőbb újítás a palacknyakon látható, ami a 40-es évek csomagolását megidézve ismét fehér alapszínű lett, ez a nagyapa, Zwack János nevéhez köthető.
A letisztultabb körcímkével a 20-as évekből származó Unicum palackoknak, valamint a megálmodójának, Zwack Lajosnak, a dédnagyapának állítottak emléket. Megnőtt a keresztábrázolás mérete, illetve frissült a piros szín is: mélyebb, elegáns bordó árnyalatot kapott. A dupla arany körvonal elhagyásával a fehér szín itt is dominánsabbá vált.
Az Unicum Szilva esetében is hasonló változtatások mentek végbe.
Frissült a címkén a különleges gyártástechnológiát megjelenítő szilva és tölgyfahordó ábrázolása, valamint az Unicum körcímkéjére reflektálva az új logó arany körvonalat kapott.
A palack nyakán lévő keresztikon mérete megnőtt, ami még jobban erősíti az Unicum márkához tartozást. A kupak új uralkodó színe a bordó lett, amelyre arany alnyomatként került rá az „aszaltszilva-ágyon, tölgyfahordóban érlelve" felirat. Összességében a történelmi külső jegyek mai megjelenésükben egy letisztultabb, egységesebb dizájnt eredményeztek.
A dizájnfrissítéssel a régi Unicum palackok elemeinek visszaidézésén túl a mai elvárásoknak kíván megfelelni a márka.