Négy éve nem volt ilyen alacsony a Ryanair bevétele. Európa legnagyobb fapados légitársaságánál elmondták, hogy
a nyereség ebben az évben tovább csökkenhet,
hozzátéve, hogy óvatosak lesznek az árképzés terén is.
A cég részvénye pénteken 10,81 eurón (3.529 forint) zárt – ez 40 százalékkal alacsonyabb, mint a 18 hónappal ezelőtti 19,39 eurós (6.330 forint) csúcs.
Ráadásul a számadatok nem tartalmazzák a tavaly átvett osztrák Lauda légitársaság 139 millió eurós (45,3 milliárd forint) veszteségét.
A cégnél jelezték: az első félévi foglalások némileg elmaradtak az előző évtől. Az üzemanyagköltség várhatóan 460 millió euróra (150,1 milliárd forint) növekszik, de ez nagyban függ a last minute foglalásoktól, valamint a brexit esetleges hatásától.
A légitársaság becslése szerint a nyereség 750 millió és 950 millió euró (244,8 és 310,1 milliárd forint) között mozoghat.
Miközben a cég öt darab Boeing 737 Max repülőgépét továbbra is a földön tartja a korábban történt két ugyanilyen típusú gép légi katasztrófája miatt, de jelezték, hogy bizalmuk továbbra is töretlen a repülőgépgyár iránt. Neil Sorahan pénzügyi igazgató a CNBC-nek elmondta, hogy mindenképpen kompenzációt várnak a Boeingtől.
Ezekben a gépeken 4 százalékkal több ülés van, miközben 16 százalékkal hatékonyabb az üzemanyag-felhasználásuk és 40 százalékkal alacsonyabb a zajkibocsátásuk.