A Kúria helyben hagyta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság határozatát, amely kimondta, hogy
a UPC jogszerűtlen összegeket követelt 2017-ben az előfizetőitől.
Ez a határozott idejű szerződések felmondásakor történt.
Emiatt a Kúria 20 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatóra.
A jogsértő gyakorlat a szolgáltató minden határozott idejű szerződéses előfizetőjét veszélyeztette.
A hatóság még 2017-ben megállapította, hogy a UPC Kft. bizonyos esetekben garanciális szabályokat sértett meg.
A határozott idejű szerződés felmondásakor nem csupán az igénybe vett kedvezményeket követelte vissza előfizetőitől,
hanem azok egy részét is, amelyeket korábbi – már lejárt – szerződéseik alatt kaptak.
Vagyis a szolgáltató a kötbéröröklésnek is nevezhető konstrukció révén az adott szerződést megelőző, de már megszűnt korábbi szerződésben adott kedvezmények egy részét is kiszámlázta előfizetőinek,
akiknek így jóval magasabb kötbért kellett fizetniük.
Azzal is jogsértést követett el a szolgáltató, hogy a jogszabályokban rögzítettnél
magasabb összegben számította a kedvezményeket azokban az esetekben, amikor egy előfizető egyszerre több szolgáltatást vett igénybe.
Ugyanis ilyenkor a UPC nem az akciós határozatlan idejű szolgáltatás árából, hanem a szolgáltatás listaárából számította a kedvezmény mértékét.
A 20 millió forintos bírság mellett a UPC-nek módosítani kell az ÁSZF-ének jogsértő részeit.
A UPC a szabálytalan gyakorlatával sok százezer előfizetőt veszélyeztetett,
a konkrét érdeksérelmet szenvedett előfizetők száma pedig több száz főre tehető.
A jogsértés a hírközlési szolgáltatások piacára is számottevő hatást gyakorolt, hiszen a szolgáltató jogszerűtlen piaci eszközökkel kötött magához előfizetőket. A hatóság döntését megtámadta a szolgáltató, de a Kúria helyben hagyta azt.
A UPC a szerkesztőségünknek küldött közleményében reagált a Kúria döntésére; a társaság minden esetben a vonatkozó jogszabályokat tiszteletben tartva, és azoknak megfelelően folytatja üzleti tevékenységét. A határozattal kapcsolatos Kúria-döntést tudomásul veszi, és a határozatnak megfelelően jár el.
"A UPC Magyarország célja, hogy ügyfelei számára minden esetben a legelőnyösebb, igényeik és elvárásaik szerint a legjobb minőségű szolgáltatást biztosítsa a hosszú távú ügyfélélmény és megelégedettség érdekébe. A szóban forgó, 2017-es ügyben a UPC Magyarország valós ügyféligény alapján arra a gyakorlati problémára kívánt megoldást találni, hogy a határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfelek a legelőnyösebb módon tudjanak szerződést módosítani, amellett, hogy a szolgáltatóval szembeni csalás lehetőségét minimalizálja" - írták közelményükben.