A kanadai vállalat a megállapodás értelmében 550 millió dollárt (kb. 160 milliárd forint) kap a japán vevővőtől készpénzben, vagyis azonnali fizetésként a regionális gépeket előállító gyártósorainak és telephelyeinek átadásáért.
A Bombardier veszteséges üzletágának eladásával lényegében kilép a kereskedelmi légiközlekedés piacáról.
A montreáli székhelyű vállalat a jórészt az üzleti szektorban használt magángépek és a vasúti közlekedésben használt utasszállító kocsik gyártására kíván koncentrálni.
A Bombardier 2015-től küzd likviditási nehézségekkel, amin az sem segített, hogy egy szélesebb törzsű utasszállító bevezetésével akarták piaci pozícióikat erősíteni. A most bejelentett üzlettől azt remélik, az abből keletkező bevétel segíti a vállalatot abban, hogy újra növekvő pályára álljon.
Az adásvételi folyamat a jövő év első felében zárul le.
A megállapodás része az is, hogy a Mitsubishi átvállalja a Bombardier kötelezettségeiből 200 millió dollárt, ugyanakkor a kanadai cég repülőgépek lízingeléséhez kapcsolódó érdekeltségeiből mintegy 180 millió dolláros követelésre tart igényt. A japán vevő további 400 millió dolláros kötelezettséget vállalt, melynek zöme a Bombardier regionális gépekre vonatkozó gyártási programjának befejezéséből fakad.
A kanadai vállalat egyébként folytatja a regionális gépeinek (CRJ) legyártását, 2020 második feléig, amikorra leszállítja a 42 gépes rendelésállományából az utolsó repülőgépet is.
A CRJ-programon dolgozó mintegy 400 munkavállalóval kapcsolatban egyelőre nem érkeztek külön információk. A Bombardier ügyvezetője szerint, a dolgozók egy jelentős részének valószínűleg új munkahelye lesz, mégpedig vélhetően az Airbusnál. Az európai óriás ugyanis már korábban megvette a Bombardier egyik programját, és a CS100-as gépek azóta A220-as típusjelzéssel készülnek. Ezek megfelelő ütemű gyártásához viszont az Airbusnak a hírek szerint szakember-utánpótlásra van szüksége.
A Mitsubishinek azért volt szüksége a Bombardier kapacitásaira, mert a konszern vezetése szeretné, ha a vállalat megerősödne a regionális légiközlekedés piacán. Ahogy az Origo megírta, nemrégiben egy új, saját fejlesztésű géptípust is bemutattak, amely sikerességének egyik korlátja viszont épp a gyártókapacitás szűkössége lehet.