Korábban nem kalkuláltak bővüléssel, hiszen az idei tervet annak tudatában határozták meg, hogy az ausztriai McDonald's éttermek ellátását a cégcsoport osztrák üzeme veszi át. Ez mintegy 25 százalékos árbevétel-kiesést okozna, így 2019-re az egyéb piacok 10 százalékos növekedésével számolva összességében 15 százalékos forgalomcsökkenésre számítottak - jelezte a cégvezető.
Mivel azonban egyelőre még a gyáli üzemből látják el az osztrák gyorséttermeket, a cég számaiban bővülés látszik.
A svájci Bell Food Group részeként működő Eisberg csoport magyarországi cége
évi 23 millió tasak konyhakész salátát állít elő, és az elmúlt időszakban évi 6-8 százalékkal növekedett
– mondta a cég sajtótájékoztatóján Gazsi Zoltán.
A Bell Food hárommilliárd eurós bevételéből a nyolc európai feldolgozót működtető Eisberg 25 millió eurót hoz.
A hazai üzem termékeinek 45 százalékát értékesíti az Eisberg brand alatt, 55 százalékot pedig az üzletláncok saját márkájaként.
Legnagyobb vevője a McDonald's, az árbevétel 35 százaléka származik a gyorsétteremláncnak eladott salátákból.
Mivel a fogyasztó számára az a leghatásosabb információ, ha maga is látja a terméket, tavaly átalakították a márkatermékek csomagolását, amely így sokkal többet mutat a zacskókban lévő salátákból. Egyik legfontosabb beruházásuk az optikai osztályozó volt, amely nemcsak az esetleg előforduló idegen anyagokat szűri ki, hanem a fonnyadásnak indult, eltérő színű zöldségdarabokat is.