A Vodafone közlése szerint a felvásárlás lezárásáig a két cég különálló szolgáltatóként működik tovább, az ügyfeleiket pedig változatlanul, az eddig megszokott ügyfélszolgálati csatornákon szolgálják ki. A tájékoztatás szerint a két cég integrációja akár egy évig is eltarthat.
Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója a közleményben ismertette: a céljuk, hogy a két cég egyesüléséből mihamarabb profitáljanak az ügyfelek, ezzel a Vodafone nemcsak a mobil, hanem a vezetékes szolgáltatások piacán is jelen lesz.
Az integrációs folyamat csak a tranzakció lezárása után kezdődhet, egyes folyamatok hónapokig is eltarthatnak
- tette hozzá. Rámutatott: a Vodafone és a UPC magyarországi egyesülése erősíti a piaci versenyt, innovatív szolgáltatásokat eredményez, ami a fogyasztók és az egész ország számára is előnyös lesz.
A vállalat a továbbiakban is Magyarország megbízható partnere szeretne maradni, inspiráló újdonságokat és a szolgáltatások teljes skáláját kínálva lakossági és vállalati ügyfelek számára - jelezte. Elmondta, hogy a növekedés során biztosítani fogják, hogy mindez fenntartható módon történjen. A Vodafone elkötelezett Magyarország digitális jövőjének építésében - tette hozzá.
A Vodafone Magyarország és a UPC Magyarország a jövőben közösen bővíti majd gigabitképes szolgáltatásait,
az egyesült vállalat képes lesz teljes körű - mobil-, vezetékes szélessávú internet, televízió és telefon - szolgáltatások nyújtására.
A felvásárlással a Vodafone Európa legnagyobb vezetékes szolgáltatója lesz:
116,3 millió mobil- és 22,1 millió televíziós ügyféllel, valamint egy olyan újgenerációs vezetékes hálózattal, amely összesen 122 millió háztartást és vállalkozást ér el 13 európai országban.
A megállapodással a Vodafone Magyarországnak a mobil üzletágban hozzávetőlegesen 25 százalék, a vezetékes szélessávú üzletágban 24 százalék, a kereskedelmi televíziós üzletágban pedig 19 százalék körüli piaci részesedése lesz az előfizetők száma alapján.
A Vodafone csoport jelenleg 25 országban van jelen mobilszolgáltatással, és további 41-ben rendelkezik partnerhálózattal, 19 piacon kínál vezetékes szolgáltatásokat. A 2019 március végén a Vodafone 650 millió mobil-, illetve 19 millió vezetékes szélessávú szolgáltatást igénybe vevő ügyféllel, valamint 14 millió TV-előfizetővel rendelkezik.
Ez egy nagyszerű pillanat és kiemelkedően fontos állomás a UPC Magyarország 25 éves történetében. Mind az ügyfelek, mind a teljes magyar gazdaság egyaránt profitálni fognak az integrált és teljes mértékben egyesített vállalat megszületéséből. A következő hetekben lezáruló tranzakcióval
a Vodafone és a UPC együtt még erősebb és agilisabb lesz, és még jobban szolgálja ki mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek igényeit a telekommunikációs szolgáltatások teljes spektrumán.
Az új, egyesített vállalatot minden adottsága tökéletesen alkalmassá teszi arra, hogy tovább fejlessze Magyarországon az 5G technológiát és a gigabites szélessávú internethálózatot, és hozzájáruljon annak a kormányzati célnak a megvalósításához, hogy az országot a digitalizáció élvonalába állítsa Európában és szerte a világon. Rendkívül büszke vagyok a UPC elkötelezett és tehetséges csapatára, hiszen nekik köszönhetők a UPC kiemelkedő eredményei, és ők tették lehetővé ezt a történelmi tranzakciót. Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani, és további sikereket kívánok a jövőbeni, a Vodafone-nal már közös úthoz" – mondta Robert Redeleanu, a UPC Magyarország és Lengyelország vezérigazgatója, a Liberty Global közép- és kelet-európai üzletágának ügyvezetője.