Lagos az Afrika egyik legerősebb gazdaságának számító Nigéria fővárosa, ám a 21 milliós, óriásira nőtt település nem nevezhető klasszikus turistacélpontnak. Modern városrészei elsősorban üzleti negyedeket jelentenek, és az ilyen okból odalátogatók kiszolgálására rendezkednek be.
Mégis, más afrikai országokkal - Ghána, Mozambik - együtt, a nigériai, pontosabban a lagosi piac produkálta tavaly az Airbnb egyik legnagyobb növekedését, 213 százalékot, ami a kontinensen az első, globálisan pedig a nyolcadik helyre volt elegendő a bővülési rangsorban (2017-től 2018 júliusáig).
A foglalások száma egy éven belül is nagy arányban nőtt, és 1700-re emelkedett áprilisra.
Mi lehet ennek az oka?
Egyrészt az, hogy mind az üzleti, mind a kisszámú, de mégis csak létező turista körében népszerűbbek a magánszállások, tekintve, hogy azok gyakrabban elérhetők, mint a szállodai szolgáltatások. Bár az elmúlt években több nagy hotellánc is fejlesztési terveket jelentett be Afrikában, azon belül Lagosban is, úgy tűnik, a hotelszobák száma egyszerűen kevés a kereslethez képest. Erre a lehetőségre pedig az Airbnb sikeresen lecsapott.
A másik ok, hogy rengeteg nigériai dolgozik külföldön, akik rövid idejű otthon-tartózkodásukhoz gyakran a fővárost választják és nem hotelekben, hanem magánszállásokon szállnak meg. Ez jellemzően ünnepekhez köthető jelenség.
Végül meg kell említeni az országon belüli turizmus erősödését is, ugyanis egyre több lakos választja kikapcsolódásának, utazásának célpontjául a fővárost az egyébként hatalmas területű országban.
De érzékelhető más országok lakóinak érdeklődése is az iránt, olyanoké, akik afrikai gyökereiket keresve utaznak oda.
Ugyanakkor az elemzők megjegyzik, hogy olyan részletes és megbízható turisztikai adatsorok nem állnak rendelkezésre, mint azt szeretnék, de amik vannak, azok alapján kijelenthető: az üzleti okból a nyugat-afrikai városba érkezők még mindig többen vannak, mint a turisták.