A vállalat a teljes idei éves nettó árbevétel-növekedést egyszámjegyűre becsli, miután az első félévben 6 százalékos bevételnövekedést ért el. Chip Bergh vezérigazgató szerint mindez konkrétan azt jelenti, hogy
a második félév gyengébb lesz, mint az első.
A vállalat nem számolhat a Fekete Péntek előnyeivel, mely az év egyik legforgalmasabb vásárlási napja, mivel ez öt nappal később lesz, mint ahogy a Levi's pénzügyi éve november 24-én zár.
Bergh azt is elmondta, hogy
a kiskereskedelmi szektor folyamatos gyengesége az Egyesült Államokban a cég nagykereskedelmi üzletágát is érintette, amely 2 százalékos csökkenést szenvedett el.
Globálisan a Levi's bevételeinek egyharmadát ez az üzletág adja. A nagykereskedelmi egység gyengélkedésének leküzdése érdekében a vállalat az online értékesítésbe és kiskereskedelmi üzletekbe fektet be, miközben bővíti jelenlétét olyan piacokon, mint Kína, India és Brazília.
Az erőfeszítések a második negyedévben segítettek egyes szegmensekben, a női termékek értékesítése például 16 százalékkal nőtt. Egy zenei fesztivál is segítette a rövidnadrág iránti keresletet, közölte a vállalat.
Kínai egységében az értékesítés 3 százalékkal emelkedett, de Levi's szerint az üzlet messze van a potenciális lehetőségeitől és jelentősen kihasználatlan.
A társaság nettó jövedelme 28,2 millió dollárra csökkent az egy évvel korábbi 74,9 millió dollárról, ami jelentős részben az idei év eleji tőzsdei bevezetésnek köszönhető.
Ez a részvényenkénti árban 19 centről 7 centre csökkenve mutatkozott meg.
Forrás: Reuters.com