Csokiszoláriumokat vizsgál a Gazdasági Versenyhivatal
![Gondolnád? 6 szokás, amelyek ugyanolyan károsak, mint a dohányzás dr.life szolárium](https://cdn.origo.hu/2023/12/7YQf4FmpMFnb0j0WTm8IUT_aAayEI-SGeKQ-7PRJA_Q/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdmOGEwZmU1Mzc1OTQzODk5OGE4ZGFiNTJkOTkyMThk.webp)
A Chocolate Brown szoláriumok népszerűsítésére alkalmazott üzenetek azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy azokkal egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak.
A GVH azonban valószínűsíti, hogy a „Csokicsővel" működő szoláriumok reklámjaiban nem megalapozottan, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon kerülnek feltüntetésre az olyan állítások,
mint az „egészséges", „bőrkímélő" és „1,7 perc alatt 1000NE D-vitamin!".
A GVH fogyasztóvédelmi gyakorlatában folyamatosan figyelemmel követi az egészségre gyakorolt hatásokkal és az egészség védelmével kapcsolatos reklámok ígéretét, mivel azok erőteljesen befolyásolják a fogyasztók döntéseit.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette.
Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.