A megkérdezett fogyasztók az UberEts, a Grubhub, a DoorDash és a Postmates ételkiszállító telefonos appokat használják.
A felmérésben résztvevő ételfutárokról kiderült, hogy több mint felüket (54 százalék) csábítja az ételek szaga, míg közel harmaduk (28 százalék) nyilatkozta, hogy bele is kóstol az ételbe.
A tanulmány során megkérdezték a vásárlókat, hogy egytől tízes skálán (az egy a "nem nagy ügy", míg a tíz a "teljesen elfogadhatatlan" kategóriája) mennyire lennének dühösek, ha a szállító beleenne az ételükbe.
Az átlagos válaszérték a 8,4 volt.
Ráadásul ezzel a kiszállítók megsértik munkahelyük irányelvét is, és ha tettük kitudódik, az állásuk elvesztésével járhat.
A tanulmányból kitűnik, hogy a vásárlók 85 százaléka örülne egy biztonsági zárnak, például egy lezáró matricának az ételes dobozon.
A felmérésben továbbá a borravalóra is rákérdeztek:
a vásárlók 95 százaléka ad borravalót,
66 százalék az alapján számítja ki a borravaló mértékét, hogy mennyibe került az étel, továbbá a vásárlók 57 százaléka átlagosan 5 dollár (1400 forint) borravalót ad, míg csupán 11 százalék ad 6 dollárt (1700 forint) vagy ennél magasabb összeget a futároknak.