A brit Tesco bejelentette „Eltávolítás, csökkentés, újrafelhasználás és újrahasznosítás" tervének második szakaszát, aminek célja a nehezen újrahasznosítható anyagok száműzése a termékcsomagolásokból.
A vállalás alapján, a cég mintegy 4 ezer tonna olyan anyagot távolít el saját márkás termékeiből év végéig, amit nehéz lenne újrahasznosítani.
Ezt a törekvését szeretné kiterjeszteni további beszállítóihoz köthető más márkákra is.
A vállalat most azt közölte, hogy felmérik az összes forgalmazott termékük csomagolását, és ha valamelyiket indokolatlannak vagy az újrahasznosítás szempontjából nem megfelelőnek tartják,
a Tesco fenntartja a jogot, hogy elutasítsa a termék értékesítését, márkától és gyártótól függetlenül.
"A következő évtől a csomagolás alapján is döntünk arról, hogy értékesítünk egy terméket" – összegezte Dave Lewis, a Tesco Group vezérigazgatója.
A cég 1500 beszállítójának küldött információkból kitűnik, hogy korábban egy burgonyaszirom-gyártó cégnél 5 ezer tonnával kevesebb szemét termelődött, mivel 23 százalékkal csökkentették a termék csomagolását. Ráadásul
80 ezer kilométerrel kevesebb utat kellett megtenni a szállítóknak,
mivel a kisebb csomagolásnak köszönhetően, több termék fért el a szállítók járműveiben, mint korábban.
A cég már korábban felszólította a brit kormányt egy nemzeti gyűjtési és újrahasznosítási infrastruktúra bevezetésére is.
A Tesco nem az egyetlen szupermarket, amely erőfeszítéseket tesz a környezetre gyakorolt negatív hatás csökkentésének érdekében. A Morrison's és a Waitrose üzletekben is elérhető már olyan újratöltő pultok, ahol a vásárlók csomagolásmentes termékeket vásárolhatnak, mint például tésztát, bort, vagy tisztítószereket, saját, lehetőleg környezetbarát tartóikba.