A brit Tesco mintegy 4 500 munkahelyet szüntet meg a 153 Metro üzleteiben, az az a forgalmas csomópontok közelében lévő középméretű boltjaiban. A szupermarket lánc a szigetország legnagyobb magánszektorbeli munkáltatója, és
hatékonyságán kíván javítani,
mivel a vásárlók inkább naponta térnek be az üzletekbe és nem tartanak heti- vagy nagybevásárlásokat.
Továbbá a webáruházak elterjedése, valamint a konkurens láncok, mint az Aldi és a Lidl térnyerése is szerkezetátalakításra készteti a szupermarket láncot.
A Metro üzleteket eredetileg a hetente bevásárló ügyfeleknek szánták, de a Tesco szerint a vásárlói szokások megváltoztak és egyre inkább naponta ugranak be vásárolni az emberek.
Korábban az alkalmazottak az áruházakban szakosodhattak is, mint például a borértékesítés, de mostantól az a cég elvárása, hogy minden munkavállaló minden területhez értsen.
Ebben a kihívást jelentő, változó kiskereskedelmi környezetben tovább kell vizsgálnunk üzleteink működtetésének modelljét"
– nyilatkozta a Tesco UK vezetője, Jason Tarry
A Tescónak 27,2 százalékos a piaci részesedése – a Kantar szektorkutató legfrissebb adatai szerint – és az elmúlt években jócskán lehagyta legfontosabb riválisait, a Sainsbury'st, az Asdát és Morrisonst is.