Belső források megerősítették, hogy ősszel indulhat a Facebook hírrovata. A közösségi oldal évi szintén 3 millió dollárt sem sajnál kifizetni bizonyos újságoknak azért, hogy átvegyék a cikkeiket.
Eddig a Wall Street Journal mellett a Washington Post, a Bloomberg és az ABC News kapott ajánlatot Mark Zuckerberg vállalatától.
Az újságoknak nagyon jókor jön a Facebook által kínált pénz, mert a digitális hírterjesztésben egyre inkább lemaradnak online versenytársaiktól és csökkennek a bevételeik. Az idén már 3200 állás szűnt meg az online médiában az Egyesült Államokban, javarészt a pénzügyi források hiánya miatt.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a bevétel egy jelentős részét szállító hirdetők átvándoroltak a közösségi oldalakra.
A Facebook és a Google közösen a teljes amerikai reklámbevétel 60 százalékát tették zsebre 2018-ban, a Google egymagában 4,7 milliárd dollár értékű reklámbevételre tett szert a hírügynökségektől és újságoktól.