A rosszindulatú csalók folyamatosan új, a tartalomszűrőket kikerülő módszereket keresnek spamek és adathalász e-mailek terjesztésére. Arra törekszenek, hogy
a levelek szabályosan működő, kiváló megítélésű forrásból származzanak, és így a felhasználók ne tekintsék azt kéretlen levélnek.
Ez a vállalatok számára is kihívást jelent, mert az ilyen, látszólag általuk küldött kéretlen vagy rosszindulatú levelek alááshatják ügyfeleik bizalmát, illetve személyes adatok kiszivárgásához vezethetnek.
A módszer hatékony és egyben nagyon egyszerű. Manapság szinte minden vállalat szeretne visszajelzést, értékelést kapni, hogy javítsák szolgáltatásuk minőségét, megtartsák ügyfeleiket és növeljék azok bizalmát. Ennek érdekében
a cégek arra kérik vásárlóikat, hogy hozzanak létre saját fiókot, iratkozzanak fel hírlevelekre vagy töltsenek ki a honlapon értékelésre, kérdések és ajánlások számára kialakított felületeket. Pontosan ezeket a módszereket használják ki a támadók.
Mindhárom kapcsolati formához az ügyfelek neve és e-mailcíme szükséges. A Kaspersky kutatói szerint
a csalók kéretlen tartalmakat és adathalász linkeket helyeznek el a megerősítést, illetve visszajelzést kérő e-mailekbe.
Az áldozat e-mailcímét egyszerűen begépelik a regisztrációs vagy feliratkozós űrlap megfelelő részébe és a név helyére saját üzenetüket írják be. Ezek után a honlap egy módosított megerősítő e-mailt küld az adott címre, amely a címzett neve helyén reklámot vagy adathalász linket tartalmaz.
A legtöbb ilyen módosított levél online kutatásokhoz kapcsolódik, amelyek személyes adatok gyűjtésére alakítottak ki.
A megbízható forrásból érkező levelek könnyedén átjutnak a tartalomszűrőkön, hiszen azok egy jó hírű vállalattól származnak. Ezért olyan hatékony és egyben aggasztó ez a kéretlen, látszólag ártatlan e-mailforma
- hívja fel a figyelmet Maria Vergelis, a Kaspersky biztonsági szakértője. A vállalatok jó hírnevének megőrzése érdekében a következők ajánlhatók: