Meglátszik a nyár a lakosság fogyasztásán

élelmiszerbolt vegyesbolt food store female male child small girl daughter smiling couple young adults provision european lifestyle middle class caucasian wellbeing choice assortment shelf russian shopping line discount hypermark
54870144 - young positive smiling parents with little girl buying tinned food at grocery
Vágólapra másolva!
Megváltoznak a vásárlási szokások a nyáron: míg a kiemelt üdülőövezetekben a szabadsága ideje alatt az átlagosnál többet költ élelmiszerekre, szezonális termékekre, kényelmi szolgáltatásokra a lakosság, illetve a belföldi utazók, addig például egyes lakóhelyek környékén érezhetően visszaesik a napi értékesítés, a bolti forgalom pedig megugrik a főváros központi részein, ahol a külföldi turisták jellemzően megfordulnak – ismerteti a pénteki Magyar Nemzet.
Vágólapra másolva!

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a piaci tapasztalatok alapján a lapnak elmondta:

a kiskereskedelemben a június számít csúcsidőszaknak a nyáron,

ilyenkor nagyon élénk a boltok forgalma, nem csupán a napi fogyasztási cikkek értékesítőinél, hanem a szezonális ruha- és kertészeti, lakberendezési üzletekben is, illetve a sport-, játéktermékek piacán.

Illusztráció Forrás: Origo

Júliusban és augusztusban megtorpan a bővülés üteme, a nyár nagyobb részében és főként az augusztusi főszezoni időszakban sokszoros és együttes hatások következtében területi eloszlás és az értékesített mennyiség tekintetében hektikussá válik a forgalom alakulása.

A július és az augusztus a vendéglátóiparban jelent csúcsidőszakot, ami nem csupán a városi éttermekben, hanem például a tóparti büfékben is érezteti hatását.

A nyári szezonális növekedés értékben, folyó áron számolva nagyon magasra ugrik a vendéglátóhelyeken, ami szeptemberre visszaesik – mondta Vámos György.

A főtitkár a szezonális hatások között említette a június végétől kezdődő leárazásokat, amelyek minden termékkörben lendítenek a bolti vásárlásokon.

Az élelmiszerek forgalmában is, hiszen

a kánikulában több fogy az ásványvizekből, jégkrémekből, idénygyümölcsökből

és más tipikus nyári alapanyagokból, de a ruházati termékek, műszaki cikkek terén is jelentős az akciózás azzal a szándékkal, hogy a kereskedők időben megszabaduljanak a nyárra felhalmozott árukészletüktől.

Illusztráció Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

A leértékelési hullám végigsöpör minden üzlettípuson a kisebb, önálló szakboltoktól kezdve a bevásárlóközpontok üzletein át akár a vendéglők kínálatáig, az akciózás nem engedi teljesen "leülni" a piacot a nyáron sem.

Ráadásul az időjárás is befolyásoló tényező: a kereskedők megfigyelték, hogy esős idő esetén többen döntenek úgy, hogy vásárlással töltik el az időt, míg a jó időben inkább a vízparti szolgáltatók, boltosok érzékelik a megnövekedett érdeklődést – olvasható a Magyar Nemzet cikkében.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!