A Hyp3r marketingcég felhasználók millióinak nyilvános adatait gyűjtötte be a Facebook tulajdonában lévő képmegosztó alkalmazásból: a felhasználók helyét, valamint a 24 óra után törlődő Insta Story-kat és egyéb adatokat gyűjtöttek.
Az ügyet a Business Insider fedte fel, és magyarázatot kért az Instagramtól – a közösségi médiaoldal ezután felfüggesztette partneri tevékenységét a Hyp3rrel.
A marketingcég éveken keresztül kihasználta az Instagram biztonsági réseit, anélkül, hogy az azt üzemeltetőknek feltűnt volna. Korábban a Hyp3r az Instagram hivatalos marketingpartnere volt.
Valószínűleg sok más külsős cég is használta azt a módszert, amivel a marketingcég adatokat gyűjtött.
A Hyp3r tagadta a vádakat, a vállalat szóvivője elmondta, hogy a társaság megfelel a GDPR törvénynek, és a cég titkosítja az összes személyesen azonosítható információt.
Tisztában vagyunk a témával kapcsolatos médiajelentésekkel. Dolgozunk azon a kérdésen, hogy az Európai Unió polgárai érintettek-e az ügyben, ehhez azonban további információk kellenek az Instagramtól"
– nyilatkozta az EU szóvivője.
Állítólag ezzel a módszerrel a Hyp3r a világ minden tájáról gyűjtött helyadatokat.