A WC-papír a legjobb és legpuhább minőségű fákból készül, mint például a fenyő.
Naponta 27 ezer fát vágunk ki a wc-papírok gyártása érdekében.
A Transmissions Market jelentése szerint az egészségügyi tekercsek globális piaca gyors ütemben növekszik, amely azt jelzi, hogy a fürdőszobai kultúra a nyugaton megszokott irányba halad a világban. Az ágazat bevételei várhatóan 13,8 millió eurót tesznek ki 2019-ben, és a piac évente 1 százalékkal növekszik. A bevételek nagy részét Kínában generálják, a Statista német statisztikai portál szerint.
A WC-papír fő gyártói, például a Procter & Gamble, vagy a Kimberly Clark elsősorban, sőt néha kizárólag is, frissen kivágott fákat használnak fel.
Néhány fafajta olyan kanadai régi erdőkből származik, amelyek levágásuk során nem tudnak pótolni.
Egyetlen fából 810 papír tekercs készül.
De nem csak fára, hanem sok vízre és energiára is szükség van szükség ahhoz, hogy a fát wc-papírrá alakítsák,
nem is beszélve a hozzáadott jelentős mennyiségű klórról, formaldehidről és különféle szerves klórvegyületekről, amelyek növelik a szakítószilárdságot, a lágyságot és befolyásolják a színt.
Szerencsére itt is megjelent a fenntarthatóság. A Természetes Erőforrások Védelmi Tanácsa (NRDC) figyelmeztetést adott ki a fenntarthatóságról. Az új generációs wc-papírok első vállalkozása a „Who Gaste the Crap", melyet Ausztráliában alapítottak 2012 júliusában. Ennek a társaságnak olyan minősítése van, amellyel megfelel a környezeti fenntarthatóság, a tisztességes foglalkoztatás és az átláthatóság bizonyos kritériumainak. A cég nyereségének felét, jelenleg körülbelül 1,5 millió eurót adományoz fürdőszoba építésére a fejlődő országokban. Együttműködik a Vízügyi Segítségnyújtással az afrikai egészségügyi létesítmények fejlesztésében is.
A társaság wc-papírjainak költsége 5–10 százalék közötti többletköltséget jelent más termékhez viszonyítva.
„Világszerte 2,3 milliárd ember nem jut hozzá fürdőszobához" - mondta a cég szóvivője, megjegyezve, hogy ez a világ lakosságának körülbelül 40 százaléka. Évente körülbelül 289 ezer öt év alatti gyermek hal meg a víz és a higiénia hiánya által kapott hasmenéses betegségekben.
A „Who Ad A Crap" mikrofinanszírozási kampányt három fiatal indította el az IndieGoGo közösségi hitelezési webhelyen, 2012 júliusában. A vállalat becslései szerint ennek eredménye az lett, hogy több mint 50 ezer fát megtakarítottak, továbbá 98 millió liter vizet és közel 6 ezer tonna üvegházgáz-kibocsátást kerültek el.
Időközben más vállalatok csatlakoztak a fenntartható wc-papír gyártásához, mint például a "Tushy" vagy a "No. 2". Sőt, a "Seventh Generation" például már a 90-es évek óta 100 százalékban újrahasznosított papírból gyártja a tekercseket.
Forrás: Dw.com