A fogyasztóvédelmi törvény módosítása értelmében 2019 szeptemberétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszter látja el a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti tagállami online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait.
Ez azt jelenti, hogy
a felek 2019 szeptemberétől már az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz tudnak fordulni mindazon kérdésekben,
amelyekről a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 524/3013/EU rendelet (OVR-rendelet) 7. cikke rendelkezik.
Ezen pont szerint az online vitarendezési kapcsolattartó kérésre elősegíti a felek és a hatáskörrel rendelkező alternatív vitarendezési fórum közötti kommunikációt. Ez magában foglalja a panaszhoz kapcsolódó dokumentumok benyújtásához nyújtott segítséget, az általános jellegű tájékoztatást a fogyasztói jogokról, tájékoztatást az online vitarendezési platform működéséről. Emellett magyarázatot nyújt az eljárási szabályokkal és a jogorvoslattal kapcsolatban.
Módosulnak egyúttal a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos fogyasztói jogvita rendezésére irányuló előírások is, hiszen, míg korábban a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület – azaz a Budapesti Békéltető Testület – látta el kizárólagos illetékességgel e vitarendezési feladatokat (a pénzügyi tárgyú ügyeket kivéve), addig a fogyasztóvédelmi törvény változása következtében
az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a kijelölt kamara által működtetett békéltető testület az illetékes.
A teljes közérdekű közlemény itt olvasható el.