Kalifornia és Alabama nem vesz részt a 48 állam által indított Google ellenes vizsgálatban. A döntéshozók szerint a techóriás monopolhelyzetet teremtett az online reklámpiacon és a keresési motorok piacán is, anélkül pedig gyakorlatilag lehetetlenné vált az internetes böngészés, hogy ne ütközzön bele a felhasználó a Google valamelyik szolgáltatásába.
Az Alphabet, a Google anyavállalatának piaci értéke már meghaladja a 820 milliárd dollárt, az előző évben pedig 137 milliárd dolláros bevételt tudtak felmutatni.
A Google dominanciáját jól jelzi az is, hogy a globális reklámbevétel 31 százaléka a vállalatnál köt ki, ezzel jócskán megelőzve a második helyen álló Facebookot.
Arkansas állam főügyésze a nyomozással kapcsolatban megjegyezte: " ha a lányomnak akarok orvost keresni az interneten, akkor a legjobbat akarom megtalálni, nem azt, aki a legtöbbet fizetett azért, hogy előre kerüljön a találatok között".
A Google ráadásul gyakran a saját termékeit reklámozza a találatok között úgy, hogy közben a riválisok termékeit eltüntetik a süllyesztőben. Ezért az európai döntéshozók még márciusban 1,7 milliárd dolláros büntetést szabtak ki a Google-re, a vállalat viszont fellebbezett.
Az amerikaiknak azonban nemcsak a Google által uralt reklámpiaccal és a keresőmotorral vannak gondjaik, hiszen a cég kezében van az Android operációsrendszer is, amely jelenleg a legnépszerűbb a világon.
A Google Európában már az Android miatt is kapott 5 milliárd dollár büntetést amikor kiderült, arra kötelezték a telefongyártókat, hogy a Google saját alkalmazásait telepítsék az új készülékekbe.
Mindemellett az utóbbi időben a Google-höz tartozó YouTube videómegosztó is egyre több figyelmet kap és a mostani vizsgálatok során bizonyára szóba kerül az alkalmazás, hiszen a saját területén ez a platform is egyeduralkodónak számít.