Steve Dickson, a Szövetségi Repülési Igazgatóság (FAA) vezetője elmondta, hogy találkozott a Boeing vezetőivel és egy szimulátorban kipróbálták a szoftvert.
A jövő héten pedig mintegy 50 repülésbiztonsági biztossal egyeztet Montreálban,
hogy megvitassák a repülőgépek állapotát, amelyek március óta nem repülhetnek a fél éven belül történt két katasztrófa miatt.
A hivatal hónapok óta vizsgálja a Boeing által javasolt szoftver- és képzési változtatásokat, és még nem biztos, mikor engedélyezik a tesztrepülést a cégnek.
Csak akkor engedem repülni a repülőgépet, ha teljesen elégedett vagyok vele"
– nyilatkozta Dickson és hozzátette, hogy a Boeing kommunikációjával elégedett, miután az FAA világos célokat adott meg a társaságnak.
Több kormánytisztviselő is azt hangsúlyozta, hogy október közepéig nem valószínű, hogy a Boeing gépek repülhetnek.
Dickson elmondta, hogy rendkívül részletesen és egészében vizsgálják meg a gép dokumentációját.
A Boeing többször kijelentette, hogy reméli, a negyedik negyedév elején ismét a levegőbe emelkedhetnek a 737 Max gépek.
Az FAA-nak még látnia kell a Boeing „végleges rendszerleírását
– egy „500 oldalas dokumentumot, ami tartalmazza a repülésirányító rendszer architektúráját és az elvégzett változtatásokat". Miután elkészült a rendszerleírás, az FAA együttműködik a Boeinggel egy „integrált rendszerbiztonsági elemzés" kidolgozásában, amely néhány napot vesz igénybe, és ezután következhet a kísérleti terhelés szakasza.