A díj részvényenként 8,74 dollárt (2.500 forint) jelent, tehát a teljes nyereség a kompenzációra megy el, vagyis ezzel
5,6 milliárd dollárral csökken a bevétel és az adózás előtti nyereség a második negyedévben.
Korábban az elemzők azt várták, hogy a Boeing 1,8 dolláros (521 forint) nyereséget ér el részvényenként.
A cég 737 Max típusú repülőgépei március közepe óta vesztegelnek a földön, mivel a légügyi hatóságok vizsgálatot indítottak két katasztrófa ügyében, ahol megállapították, a gépek szoftverében hiba történt. Bár a cég azóta javított a szoftveren, azonban ezt a hatóságok még nem hagyták jóvá.
A Boeing részvényei két százalékkal emelkedtek a bejelentés után.
A chicagói központú cég a most elkülönített összeggel kívánja kompenzálni azokat az ügyfeleket, akik a nyári csúcsidőszak alatt járattörlésre és csökkentésre kényszerültek. A cég kifejtette, hogy a kompenzációt várhatóan évekig fizetik majd, de az ehhez szükséges összeget már a második negyedévben elkülöníti.
Számos légitársaság, mint például a Southwest, a United vagy a Ryanair is több ezer járatát törölte novemberig.
A cég feltételezése szerint a Max 737-es repülőgépeik a negyedik negyedévben megkapják a hatóságoktól az engedélyt, így ismét lehet majd használni őket.
Jelenleg szünetel a gépek átadása,
ami komolyan veszélyezteti a Boeing tárolókapacitását, hiszen például már a dolgozói parkolókban is 737 Max repülőgépek állnak, ezért csökkentette is gyártási kapacitását havi tíz repülőgéppel. A Boeing elmondása alapján azonban 2020-ig 42-ről 57-re emeli majd meg a havi gyártói kapacitását.