A Magyar Termék védjegyrendszerrel való együttműködés tökéletesen illeszkedik a stratégiájukba, hiszen ugyan az Auchan a világ egyik legnagyobb élelmiszerkereskedelmi cége, de célja minden országban az, hogy jó minőségű, helyi és egészséges termékeket kínáljon a vásárlóknak.
Ennek érdekében alkalmazkodunk a helyi piacokhoz, többcsatornás kereskedelmi rendszerünkkel választ adunk a változó fogyasztói igényekre
– mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország Élelmiszer Univerzum igazgatója a cég budaörsi központjában tartott kereskedelmi fórumon.
Ennek bizonyítéka az is, hogy az Auchan Magyarországon forgalmazott saját márkás termékeinek 84 százalékát hazai cégekkel fejleszti. Létrehozta a Gazdától az asztalig programot, termeltetési kapcsolatokat épített ki a sertés és zöldség-gyümölcs ágazatban, áruházaiban regionális választékot kínál a vásárlóinak. A közvetlen gyártói, termelői kapcsolatok révén rövidebb lehet az ellátási lánc, ami kedvezőbb árakat és kisebb környezetterhelést eredményez.
A Magyar Termék, a Hazai Termék és a Hazai Feldolgozású Termék védjegyek ismertsége és elismertsége kiemelkedő, ezért jelentős segítséget nyújt a gyártóknak és kereskedőknek abban, hogy a termékeiket megkülönböztessék a többitől. A felmérések szerint a vásárlók számára a Magyar Termék védjegyek igazolják a legjobban egy termék hazai eredetét és megbízhatóságát
– mondta el az eseményen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A termékek származási helye egyre fontosabb a fogyasztóknak, amit az is mutat, hogy a vásárlók jelentős része már hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért, ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra
– ismertette a legutóbbi kutatásuk eredményeit Benedek Eszter. Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. és az Auchan az elmúlt években egyre több területen működik együtt.
Az Auchan a sajátmárkás termékein már 2013 óta használja a Magyar Termék védjegyeket,
2014-ben pedig a két cég stratégiai együttműködési megállapodást kötött. 2015-től az Auchan támogatást nyújt a védjegyhasználó cégeknek az országos promóciókhoz, 2019-től pedig nyereményjátékot is indítottak védjegyhasználók részvételével. Ezenfelül a magyarországi Auchan megkezdte a Magyar Hetek szervezését a hálózat külföldi boltjaiban, ami nagy segítséget nyújt ahhoz, hogy a hazai termékeket megismerhessék a külföldi fogyasztók és beszerzők.