A kiskereskedelmi forgalom, vagyis a termékek és szolgáltatások értékesítése az összes 433 IKEA áruházban és az online webhelyen 41,3 milliárd eurót tett ki, ami 6,5 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest.
Az IKEA, amely hatalmas, városon kívüli bútorüzleteiről ismert, jelentős beruházásokat hajtott végre az új vásárlási szokásokhoz és az online versenyhez igazodva, amelyek
digitális és egyéb szolgáltatások fejlesztését, valamint kisebb üzletek és bemutatótermek városközpontokban történő megnyitását jelenti.
Torbjorn Loof vezérigazgató a Reutersnek azt nyilatkozta, hogy a legalább egy éve nyitva tartó üzletekben az eladások 1,2 százalékkal növekedtek, továbbá
az online értékesítés már a teljes árbevétel 7 százalékát hozza.
Az IKEA üzletek 12 franchise tulajdonos birtokában vannak több mint 50 piacon. Az Ingka Group, a korábbi IKEA Csoport, amelynek 374 üzlete van, külön számolt be a kiskereskedelmi értékesítés 5 százalékos növekedéséről, 36,7 milliárd euróra. Az Ingka online értékesítései 46 százalékkal emelkedtek, ez a szegmens a teljes árbevételük 11 százalékát tette ki.
Forrás: Reuters