Ezzel a cég növelné jelenlétét a fizikai kiskereskedelemben, mivel gyorsabban és olcsóbban tudnak terjeszkedni, ezen felül együttműködési megállapodásokat hozhat tető alá olyan cégekkel, amelyek hagyományosan az Amazon versenytársainak tekinthetők.
Ráadásul ezzel a cég felhő alapú szolgáltatási ágazat is növekedne.
Az Amazonnak már 16 kassza nélküli üzlete működik az Egyesült Államokban.
A cég technológiája várhatóan az CIBO Express üzletekben, a Cineworld Regal filmszínházaiban fog megjelenni, egy forrás szerint azonban a cég baseball-stadionokkal is tárgyal.
Az üzletekben 2020 első negyedévében kezdődhetne meg a technológia kiépítése, és az év végére több száz boltban működhetne a kassza nélküli rendszer.
Az Amazon úgy véli, egy telepítés nagyjából két hetet vehet igénybe.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy milyen részesedést kapna az Amazon, illetve, hogy a cég logója hogyan lenne feltüntetve ezekben az üzletekben.
A vállalat első fizikai kiskereskedelmi egységét 2015-ben nyitotta meg,
majd később 13,2 milliárd dollárért felvásárolta a Whole Foods Market kereskedelmi áruházláncot. Az első Amazon Go kassza nélküli bolt 2018 januárjában debütált a cég központjában, Seattle-ben, és további 3 ezer kassza nélküli üzlet megnyitását tervezik 2021-ig.