Az e-kereskedelmi óriás tavaly év végén úgy módosította termékkeresési rendszerét, hogy a legnépszerűbb, vagy a fogyasztók számára leginkább releváns termékek helyett
az algoritmus azokat dobja fel elsőként, amelyek magasabb haszonkulccsal értékesíthetők.
Továbbá az Amazon saját márkás termékei is előtérbe kerülnek a kereséskor, azonban az nem derült ki, hogy ez a módosítás megnövelte-e az értékesítést.
Kiderült az is, az Amazon kiskereskedelmi üzletágának felső vezetői, valamint a keresés algoritmusokért felelős csapat nem támogatta a módosítást, viszont több fontos poszton lévő vállalati vezető egyetértett azzal, hogy a cég – hasonlóan az élelmiszerboltok reklámjaihoz – a saját márkás termékeit helyezze előtérbe a felhasználók előtt megjelenő találati listán.
A cég ügyvédei sem támogatták a döntést, mivel az további ellenőrzést vonhat maga után a monopólium ellenes szabályok esetleges megsértése miatt.
Az amerikai cég szóvivője cáfolta ezeket az értesüléseket a CNBC-nek válaszolva, azonban elmondta, hogy a hosszú távú jövedelmezőség az egyik tényező, amit az új keresési funkciók bevezetésének értékelésekor figyelembe vettek.
A szóvivő megjegyezte, hogy az Amazon online értékesítései a globális eladások tekintetében kevesebb, mint egy százalékot, míg az Egyesült Államokban négy százalékot tesznek ki a teljes online értékesítésen belül.
A cég saját márkás termékeinek eladásai az oldalon árusított termékek egy százalékát teszik ki.
A Jumpshot adatai szerint az amerikai vásárlók körében az első számú kereső az Amazoné, ha online kívánnak terméket vásárolni.
A cég saját márkás termékeit felvonultató üzletága kevesebb, mint 2 milliárd dollárt ér,
azonban a Suntrust Robinson Humphrey befektetési vállalkozás szerint 2022-re várhatóan 31 milliárd dollárra növekszik a részleg.