A legnagyobb gyémántipari szállító elárulta, hol megy nagyon az ékszerpiac

Luxus
HONG KONG, CHINA - NOVEMBER 26: A bracelet made of diamond valued in 30,000.00 USD is shown during the Hong Kong International Jewellery Manufacturers' Show in Hong Kong, China on November 26, 2015. Xaume Olleros / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Jelentősen megnövelve marketingkiadásait, a luxustermékek és az ékszerek továbbra is stabil, keresleti piacaira koncentrál a De Beers - derül ki a Mining.com cikkéből.
Vágólapra másolva!

A De Beers a szállított érték alapján a világ legnagyobb gyémántipari cége, melynek hagyományos bányászati érdekeltségei éppúgy vannak, mint szintetikus gyémántokat előállító üzletága. A cég közölte, figyelmüket elsősorban az USA, illetve a kínai piacra fordítják, mert ebben látják a növekedési potenciált.

Míg a világ más pontjain, a gyémánt hagyományos piacai - különösen az egyik legfontosabb, a hongkongi - gyengélkednek, addig az amerikai és a kínai erősödik - jelzik a vállalatnál. A cégnél úgy látják, hogy a luxuscikkek piacán ígéretes fejleményeket látni. Elegendő csak a friss bejelentésre gondolni - az Origo is beszámolt róla -, miszerint a francia Louis Vuitton anyacége felvásárolná az ikonikus amerikai ékszergyártót, a Tiffanyt.

Illusztráció Forrás: Science Photo Library/JESPER KLAUSEN / SCIENCE PHOTO LIBRARY/Jesper Klausen / Science Photo L

Esther Oberbeck, a De Beers stratégiai igazgatója azt mondta, a vállalat új, kifejezetten az amerikai és a kínai piacra szabott marketingkampánnyal készül. Ennek költségét ugyan nem árulta el, de jelezte, növelik ez irányú kiadásaikat.

Tavaly a csoport csak reklámozásra 170 millió dollárt költött, ami évtizedes viszonylatban is a legmagasabb volt.

Az új kampányokat piackutatás előzte meg, és arra épülnek, hogy a nők maguk válasszák ki, hogy milyen ékszereket szeretnének viselni.

Ennek jelentőségét és az amerikai piacban rejlő potenciált a cég így érzékeltette:

  • a 2013-2017-es periódusban 7 százalékról 14 százalékra nőtt azon amerikai nők száma, akik maguk vásárolják meg eljegyzési gyűrűjüket,
  • a nők átlagosan harmadával többet, 4400 dollárt (kb. 1,3 millió forint) költenek ilyenkor, szemben a férfiakkal, akik csak 3300 dollárt.

A számok globális viszonylatban is biztatók:

a gyémántok vásárlói piaca 2018-ban 2 százalékkal, 76 milliárd dollárra nőtt, és dolláralapú összehasonlítás szerint, Kína és az USA adta a növekedés jelentős részét.

Mindkét régióban 5 százalék volt éves viszonylatban. Az amerikai gyémántpiac ezzel elérte a 36 milliárd dollárt, ami közel a fele a globálisnak.

Egy 30 ezer dollár értékű gyémántberakású karkötő Forrás: Anadolu Agency/2015 Anadolu Agency/Xaume Olleros

A vállalat szerint hamarosan véget érhet a túlkínálat a nyersgyémántok piacán, részben azért, mert több fontos bánya - például az ausztráliai Argyle a Rio Tinto üzemeltetésében - befejezi működését. A gyémántokra ugyanakkor nagy a kereslet, hiszen a házasságra készülőknél még mindig a gyémánttal díszített gyűrűk vezetnek népszerűségben, de az e drágakövekből készülő ékszereket szívesen adják ajándékként is, különleges alkalmakra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről