A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss jelentéséből kiderült, hogy júniusban a bruttó átlagkereset 364 800 forint volt, 10,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. 2019. január–júniusban a bruttó átlagkereset 359 500, a nettó átlagkereset 239 000 forint volt, mindkettő 10,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Horváth András, a Takarékbank vezető elemzője szerint az év eleji KSH-módszertani módosulás nem okozott érdemi változást az eddig kimutatott bérdinamikában, viszont az adatok hitelességét nagyban növeli, hogy immár közvetlenül a NAV adóbevallási adatbázisából származnak az adatok, közvetlen egyéni keresetekből.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb jelentéséből megtudtuk, hogy augusztusban a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 5,3 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,4 százalékkal nőtt a forgalom volumene a júliusi 4,5 százalékot követően. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,6 százalékkal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 3 százalékkal emelkedett. Szintén jelentősen, 9,8 százalékkal emelkedett a nem élelmiszer jellegű kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a GS Yuasa miskolci üzemcsarnokának átadásán elmondta, hogy már több mint 175 ezren dolgoznak a magyar autóiparban, ezzel pedig valóban a gazdaság gerincoszlopa az ágazat.
A GS Yuasa 9 milliárd forintból Miskolc déli ipari parkjában építette fel első európai gyárát, ehhez pedig a kormány 465,3 millió forint vissza nem térítendő támogatással járult hozzá. A cég termékeit már világszerte használják, 17 országban, 37 telephelyen, megközelítőleg 15 ezer embert foglalkoztatnak.
Ünnepélyesen átadták az Alföldi Tej összességében 15 milliárd forintos költségvetésből megvalósult sajt- és porítóüzemét Debrecenben. Az évi 8000 tonna kapacitású sajtgyár a teljes magyar sajtimport hetedét képes kiváltani.
A porítóban évente mintegy 6500 tonnányi porterméket készítenek édes savóból. A beruházást a vállalat önerőből, állami támogatásból és banki hitelből finanszírozta, és 181 új munkahelyet hozott létre.
Az Egyesült Királyságban 9 ezer egykori Thomas Cook-alkalmazott várta hétfőn a fizetését, ám a vállalat felszámolása miatt az nem érkezett meg.
A cég csődje miatt tucatnyi volt alkalmazott indított petíciót, amit közel 50 ezren alá is írtak, és amelyben magyarázatot követelnek a cég összeomlásával kapcsolatban, valamint pénzügyi vizsgálatot sürgetnek.
A héten bemutatták a Mastercard, a Rakuten és a magyar startup, a NeoPay közös szolgáltatását, amely a Viber nevű üzenetküldős alkalmazást használja, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy azonnal pénzt küldjenek és fogadjanak ismerőseiktől.
Havonta legfeljebb 125 ezer, évente maximum 780 ezer forintos összeget lehet utalni a magyar fejlesztésű szolgáltatás segítségével. A Moneytou várhatóan teljesen átalakítja azt, hogy az emberek hogyan költenek és fizetnek a kisebb tételekért.
Szeptember végére lezárult a rezsiutalványok kézbesítése. A kedvezményezettek többsége a postán használja fel az utalványokat, azonban a Nemzeti Közművek ügyfélszolgálati irodáin is egyre többen váltják be.
Az NKM ügyfélszolgálati irodáin eddig összesen több százmillió forint értékben használtak fel rezsiutalványt, valamint több mint 60 ezer ügyfélmegkeresés érkezett ezzel kapcsolatban.
Megkezdődött a Volkswagen (VW) konszern ellen Németországban az autógyártó társaság dízelbotránya miatt indított hatalmas per; a csoportos keresethez több mint 430 ezren csatlakoztak.
Kártérítést követelnek a konszerntől azért, mert az hamis adatokat adott meg egyes, általuk gyártott autók károsanyag-kibocsátásáról. Emellett más országokban – köztük Magyarországon is - perlik az autógyártó konszernt, vagy pert fontolgatnak ellene, sőt több cégvezető ellen is peres eljárás indult.
Varga Mihály pénzügyminiszter a héten az Inspiring Hungary konferencián beszélt, és kifejtette, hogy a német, az olasz, az angol gazdaság teljesítménye is gyengül és Japán vagy az Egyesült Államok kilátásai sem meggyőzőek. Az Európai Unión belül ugyanakkor Kelet-Közép-Európa gazdasági fejlődése kiemelkedő ütemű.
Megjegyezte, ezen belül a magyar gazdaság egyre jobban teljesít, idén az első negyedévet követően 2019 második negyedévében is dinamikus, 5,2 százalék volt a bővülés üteme. Ezzel Magyarország gazdasági növekedése az uniós tagállamok átlagát csaknem négyszeresen meghaladja.
Úgy tűnik, hogy a fiatal vásárlók mégsem akarnak örökké 21 évesek maradni, legalább is erre utal a körükben sokáig kiemelkedően népszerű Forever 21 csődje. A cég világszerte rengeteg üzletét zárja be és több országból kivonul, ennek pedig fő oka, hogy nem tudtak átállni az online kereskedelemre.
A vállalat ezzel belépett annak a több mint 20 kiskereskedelmi vállalatnak a sorába, amelyek 2017 óta csődöt jelentettek, köztük a Sears Holding és a Toys 'R' Us.
A közösségi fuvarmegosztás két királya, az Uber és a Lyft papírjai is komoly mélypontra kerültek a héten, amivel mindkét vállalat részvényei negatív árfolyamrekordot döntöttek tőzsdére lépésük (IPO) óta. Az Uber 4,3 százalékos eséssel 29,15 dolláron zárt, ami alatta volt a szeptember 27-én elért, 30,29 dolláros legutóbbi mélypontnak. Ráadásul az Uber a nap folyamán 28,65 dollárig is lement.
A WeWork is kifejezetten nehéz helyzetbe került. Nemrég a sorozatos botrányok miatt leváltották a cég alapító-vezérigazgatóját, majd bejelentették, hogy egyelőre nem viszik tőzsdére a vállalatot, hanem helyette komoly cégen belüli vizsgálatok és átalakítások várhatók. Az elektromos cigarettagyártás piacvezetője, a Juul, pedig gyakorlatilag összeomlott, egyre több helyen tiltják be termékeit a készítményeik okozta tüdőbetegség miatt, valamint a céget hibáztatják azért is, mert egyre több tinédzser szokik rá az elektromos cigikre.
Idén közel 900 ezer embernek, 79 milliárd forintot fizet vissza az adóhivatal amiatt, mert több személyi jövedelemadót fizetett be a kelleténél.
A hatóságnak meghatározott ideje van arra, hogy visszafizesse az összeget, ugyanakkor fontos szabályai vannak a visszaigénylésnek.
15 évig ment a huzavona a Boeing és az Airbus között, mert az amerikai vállalat korábban panaszt tett a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO) az Airbusnak juttatott, tiltott állami támogatások miatt. A hosszan tartó vitának a WTO háromtagú döntőtestülete vetett véget, és kimondta: mindkét cég részesült tiltott állami támogatásokban.
Az Egyesült Államok megkezdheti az elégtétel bevasalását. Az előzetes információk még 11 milliárd dollárról szóltak, ám a WTO ezt az összeget nem fogadta el. Valamennyivel szerényebbet ellenben igen, így a döntés nyomán, az USA-nak lehetősége van mintegy 7,5 milliárd dollár értékű ellentételezésre Európával szemben.
A holtankoljak.hu közleménye szerint szerdán változott az üzemanyagok ára.
A benzin és a gázolaj literenkénti átlagára is bruttó 2-2 forinttal lett olcsóbb a hét közepétől.