A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke a Világgazdaságnak nyilatkozva emlékeztetett arra, hogy többet kell majd fizetni az új személygépkocsikért jövőre a jelenlegi árakhoz képest.
Az uniós környezetvédelmi előírások miatt ugyanis a gyártók óriási összegeket kénytelenek költeni fejlesztésekre, és ezt végső soron a fogyasztóknak kell megfizetniük.
Azt még nem tudni, hogy milyen arányú lesz a drágulás, hiszen erről minden gyártó maga dönt, de aki még a mai árakon akar új autót venni, az jó, ha még idén megteszi – vélekedett.
A Családbarát gépkocsivásárlási program július 1-jei kezdete óta 16.580 igénylést adtak be
a nagycsaládosok a Magyar Államkincstárhoz (MÁK), és eddig 9.887 ámogatásra jogosító határozat született. A márkakereskedők 1940 értékesítés után nyújtották be a dokumentumokat a MÁK-hoz, 1078 esetben pedig már a támogatási összeg is megérkezett. A Gémosz első embere felvázolta: előzetesen 15–17 ezer igénylésre számítottak, alábecsülték a program iránti keresletet.
Ezzel szemben három év alatt elérheti vagy meg is haladhatja a 30 ezret a nagycsaládosoknak kedvezménnyel értékesített új autók száma.
Jövőre várhatóan nem nő tovább az újautó-eladások száma, stagnálás vagy enyhe visszaesés jöhet – mondta Gablini Gábor a Világgazdaságnak, hozzátéve, elképzelhető, hogy az éves megrendelések 28-30 százaléka az idei negyedik negyedévre esik.
Rámutatott, hogy számottevő készlettisztítás figyelhető meg a gyártóknál, hiszen olyan új autók állnak a raktárakban, amelyeknek egy részét januártól nem lehet forgalomba helyezni.