A seltzer gyakorlatilag szóda és alkohol keveréke, amelyhez általában valamilyen ízesítés is társul. Az ital bombaként robbant be a köztudatba, a UBS szerint az eladások évente 66 százalékkal fognak majd növekedni. Sean King vezető elemző szerint mindenkit meglepett a seltzer szárnyalása.
A Nielsen adatai szerint nyáron 163 százalékkal emelkedtek a seltzerek eladásai, az elmúlt egy évben pedig nagyjából 200 százalékot. A legnépszerűbb márka egyértelműen a White Claw, amely 50 százalék körüli piaci részesedéssel rendelkezik.
King szerint már csak idő kérdése, hogy a nagy sörgyártók és alkoholos italokat forgalmazó cégek is betörjenek a piac ezen gyorsan növekvő szegmensébe.
Az elemzések szerint minden 10 százalékos piaci részesedés után 200 millió dolláros profitot lehet termelni, ez pedig hatalmas, főleg annak fényében, hogy 2021-re a négyszeresére nő a seltzer-szegmens.
A seltzer egyik nagy előnye a sörrel szemben, hogy alacsony a kalóriatartalma, így sokan emiatt is inkább ezt fogyasztják. Annyira sokan váltottak az elmúlt időben, hogy a White Claw már nem képes kiszolgálni a keresletet és egyre több helyen lép elő hiány, ez is jól jelzi, hogy még a piaci szereplőket is meglepte ez az elképesztő növekedés.
A fogyasztók nem nagy meglepetésre az ezredfordulós generáció, akik a gyémántok és a papírtörlők után a söripart is nehéz helyzetbe hozhatják, ennek pedig már mutatkoznak jelei.
A The Daily Beast szerint a White Claw júliusban az Egyesült Államokban minden nagy sörgyártónál több terméket értékesített. A növekedésre pedig bőven van lehetőség, hiszen míg az üzletláncok jelentős részében elérhető, addig a bároknak és puboknak csak a 20 százalékában kapható jelenleg az ital.