Három különböző alkalommal is motorhibát észleltek repülés közben az Airbus 220-as gépek pilótái a Genf-London útvonalon. Legutóbb október 15-én jelentették, hogy a Heathrow repülőtérről Svájcba tartó járatnál komoly gondok merültek fel a gép hajtóműveivel - egyes értesülések szerint repülés közben leálltak -, emiatt pedig Párizsban meg is kellett szakítani útjukat. Két hasonló eset még korábban, nyáron történt a cég azonos típusú gépeivel.
A Swissair ezért úgy döntött, földön tartja flottájának valamennyi, A220-as gépét.
Ez 29 repülőgépet jelent, a Swissair rendelkezik a legnagyobb állománnyal ebből a géptípusból. Azt eredetileg a kanadai Bombardier gyártotta, C-sorozatának tagjaként, de néhány éve az Airbus megvásárolta annak licenszeit, és saját sorozatába illesztette, új típusjelzéssel. A Swissnél 2016 óta használják ezeket a gépeket.
A légitársaság közlése szerint a gépek földön tartása 50 járatukat érinti, melyek Zürich és Genf, illetve London között közlekednek.
Egyelőre nincs hivatalos állásfoglalás arról, mi okozhatta a három incidenst, és hogy a motorok szériahibájáról van-e szó. Az előzetes feltételezések szerint mindhárom esetben ugyanannak a kompresszornak a problémájára vezethető vissza a Pratt & Whitney motorok meghibásodása.
A Párizsban leszállt gép kapcsán pedig a francia légiügyi szakemberek "komoly problémáról" beszéltek, és sürgették az eset hatósági felülvizsgálatát.
A géptípus legnagyobb üzemeltetői a Swissair mellett a Delta és az AirBaltic légitársaságok. A Forbes szerint a Delta egyelőre nem tervezi az A220-as gépek kivonását, egyúttal megemlíti, hogy nem a Swissair az első, amely ezzel a motorproblémával találkozott. 2018 végén ugyanis a Korean Air egyik A220-as gépe kapcsán szintén repülés közben jelentkező hajtómű-hibákról jelentettek. A Reuters szerint pedig maga a gyártó, a Pratt & Whitney szólította fel az érdekelt cégeket arra, hogy vizsgálják át a gépeket, ideértve néhány Embraer-gyártmányt is, a vállalat ugyanis a dél-amerikai repülőgépgyártónak is szállít hajtóműveket.
A Swissair megerősítette: amíg folynak az ellenőrzések, valamennyi A220-as gépét a földön tartja. A Pratt & Whitney szerint a feltételezett kompresszor-probléma az A320neo típusú gépeket nem érinti. Ennek az új, a korábbiaknál takarékosabb üzemanyag-felhasználást biztosító típusnak számos vásárlója van, többek között a WizzAir légitársaság is.