A szeptemberrel zárt három hónapban a Tesla 6,3 milliárd dollár bevételre tett szert, ami nyolc százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
Az amerikai számviteli szabvány (GAAP) szerint a részvényesekre jutó nettó nyereség 143 millió dollár volt, részvényenként 80 cent.
Egy évvel korábban 311 millió dollárra rúgott a profit, ami részvényenként 1,82 dollárt jelentett.
Az egyszeri tételek leszámításával kalkulált (non-GAAP) nyereség 342 millió dollárt tett ki az idei harmadik negyedévben, ami 34 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 516 millió dollárnál. A részvényarányos nyereség 3,02 dollárról 1,91 dollárra esett.
A 2003-ban alapított vállalat 16 százalékkal csökkentette a gyártási és nyersanyag költségeket,
javította a működési hatékonyságát, ráadásul a működési költsége most a legalacsonyabb azóta, hogy megkezdték a Model 3 gyártását 2017 júliusában.
Elemzők részvényenként 42 centes veszteségre számítottak a harmadik negyedévről.
A Tesla kilencéves tőzsdei történetében a mostani volt az ötödik nyereséges negyedév, az összes többi veszteséges volt.
A Tesla adó- és kamatfizetés, illetve értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 876 millió dollárra rúgott július-szeptemberben, 136 százalékkal haladja meg az előző negyedévi 371 millió dollárt, de 7 százalékkal marad el az egy évvel ezelőtti 942 millió dollártól.
A negyedévet a Tesla 5,33 milliárd dollár likvid forrással zárta, szemben az előző negyedév végi 4,95 milliárd, illetve az egy évvel korábbi 2,96 milliárd dollárral.
A szerdai tőzsdei zárást követően közzétett eredménybeszámoló hatására a Tesla részvénye közel 21 százalékkal, 307,12 dollárra drágult az elektronikus kereskedésben. Március elseje óta először lépte át az árfolyam a 300 dolláros küszöböt.
A Tesla a harmadik negyedévben rekordszámú, 97 ezer autót szállított le megrendelőinek,
két százalékkal többet, mint az előző negyedévben. A Tesla kínálatában szereplő három modellből a két drágább típus, a Model S és a Model X értékesítése 1,4 százalékkal csökkent, a "tömegterméknek" szánt Model 3 eladásai pedig 2,6 százalékkal növekedtek.
A Tesla 360-400 ezres értékesítési célt tűzött ki az idei évre, így a tervezett alsó határ eléréséhez az első kilenc hónapban kiszállított 255 ezer autót figyelembe véve a negyedik negyedévben még 105 ezer autót kell leszállítania megrendelőinek.
A most közzétett beszámolóban a Tesla menedzsmentje úgy fogalmazott, "nagyon bízik abban, hogy idén meghaladja a 360 ezret" az eladott autóinak száma.
Ráadásul a Sanghajban tervezett Gigafactory a vártnál jobb ütemben halad, tíz hónap alatt elkészült, és már készen áll az elektromos autók termelésére – itt gyártják majd a Model 3-at, 2020 nyarától pedig a Model Y-t,
ezeknek az előállítási költsége 65 százalékkal lesz kevesebb, mint az amerikai helyszínen.
Valamint a cég várhatóan jövőre bejelenti az európai óriás gyárának helyszínét, amely 2021-ben kezdheti meg működését.