Palkovics László elmondta, hogy a fejlesztés 12,1 milliárdos támogatással valósul meg, és még októberben aláírják a támogatási szerződést a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.-vel.
Jelezte, hogy
a projekt keretében visszaépítik a korábbi vasútállomás század eleji épületét,
amely elé autóbusz fordulót és taxiállomást is építenek, parkolókat létesítenek, továbbá fejlesztik a környező közutakat.
Palkovics László megemlítette, hogy az elmúlt tíz évben elkészítették Magyarország vasúti stratégiáját, amelynek megvalósítása már megkezdődött.
Ebben a fejlesztési ciklusban 1700 milliárd forintot fordítanak a vasúti hálózat fejlesztésére annak érdekében, hogy villamosítsanak szakaszokat, növeljék a biztonságot és magasabb szolgáltatási színvonalat biztosíthassanak.
A miniszter jelezte, hogy
a stratégia célja az is, hogy a főváros és a megyei jogú városok közlekedési rendszerét a vasúttal is összekössék,
hogy csökkenjen az utazási idő, miközben a nagy vasútállomások és a kisebb települések közötti közlekedést az autóbuszok biztosítják.
Tessely Zoltán, a térség országgyűlési képviselője hozzátette, hogy a közúti közlekedésbe korábban soha be nem vont felüljárót is felújítják és átadják a forgalomnak, lakott területen kívülre telepítik a közrakodót, vasúti aluljárót építenek, amivel a két városrész összeköttetésbe kerül.
Emlékeztetett: tíz éve dolgoznak azon, hogy ez a beruházás megvalósulhasson, amellyel Bicske újra a Váli-völgy központi települése lesz. Megjegyezte, hogy a fejlesztés 52 ezer ember közösségi közlekedését javítja.