Az üzletek 40 százalékát a helyi igények alapos elemzését követően 2021 végéig átalakítják. Erre azért van szükség, mert
az elmúlt időszakban az online vásárlás térhódításával módosultak a fizikai üzletekkel szembeni vevői elvárások.
Nem utolsósorban az Apple és az Amazon modellje – azaz a hatalmas, élményközpontú üzletek megjelenése - hatott ebben az üzletágban a vásárlói elvárások megváltozására. A Reuters cikke szerint a Vodafone-nál abban bíznak, hogy ha időben lépnek, célzott és személyre szabott marketinggel ezen a téren meg tudják előzni versenytársaikat, a British Telecomot, a Deutsche Telekomot és a Telefonicát.
Nick Read kiemelte, hogy várakozásaik szerint
a tranzakciók 40 százaléka a jövőben digitálisan bonyolódik majd le, így ehhez kell igazítani a fizikai üzletekben nyújtott kiszolgálást is.
Ezért több élményközpontú üzletet működtetnek majd, és kevesebb hagyományos egységet.
Emellett olyan új technológiákat is alkalmazni fognak, mint a mesterséges intelligencia vezérelte chatbot, amelyek segítségével a fogyasztók mindössze három kattintással megrendelhetik valamely terméküket vagy szolgáltatásukat.
A Vodafone, amely a világ második legnagyobb mobilszolgáltatója, Nagy-Britanniában - a kontinentális Európával szemben - ezzel szemben tovább terjeszkedik, és újabb üzleteket nyit.