Még egyetlen csapatnak sem sikerült a Grand Slam, vagyis a spring split, a Mid-Season Invitational, a summer split és a világbajnokság megnyerése, Az európai szupercsapat, a G2 viszont jó úton járt, hiszen idén minden trófeát begyűjtöttek, vasárnap pedig világbajnoki címmel koronázhatták volna meg a szezonjukat.
Ellenfelük a FunPlus gyakorlatilag a semmiből bukkant fel és tarolta le a kínai League of Legends bajnokságot (LPL), de ennek ellenére sem ők számítottak a világbajnokság esélyeseinek, ráadásul az elődöntőben a címvédő Invictus Gaming ellen kellett bizonyítaniuk. A másik ágon is izgalmas párosítás született, hiszen a G2 a League of Legends történetének legsikeresebb csapatával, az SKT-vel nézett szembe.
Ugyan mindkét mérkőzés végeredménye 3-1-lett, de az Invictus és a FunPlus összecsapása a valaha volt egyik legjobbnak bizonyult a kínai bajnokságra jellemző óriási tempó és a sztárokkal tűzdelt kereteknek köszönhetően. Ezzel szemben a G2-SKT találkozójára inkább Faker (SKT, mid) hibái miatt fogunk sokáig emlékezni. Az élő legenda tőle szokatlan bakikat vétett és vitathatóan rajta úsztak el az SKT világbajnoki álmai is.
A nézettségi rekordokat felállító elődöntők után minden jel arra mutatott, hogy a döntő is látványos játékot hozhat.
A Riot a meccs előtt egy lélegzetelállító technológiai megoldásokkal tűzdelt zenés megnyitóval tüzelte fel a közönséget, ahol a kiterjesztett valóságé (AR) volt a főszerep, valamint betekintést nyerhettünk a Louis Vuittonnal kötött együttműködésbe is, hiszen az egyik játékon belüli karakter már rendelkezik a luxusmárka által tervezett kinézettel.
A Louis Vuittonnal való partneri megállapodással kapcsolatban a Riot azt ígérte, hogy az elkövetkező hónapokban még rengeteg meglepetéssel készülnek. Az eddig megjelent hőskinézet mellett a világbajnoki trófea állványát is ők tervezték. Nem ez az első alkalom, hogy egy ruházati az e-sporton keresztül próbál meg új vásárlókat becsalogatni. A Nike még 2018-ban kötött 144 millió dolláros szerződést az LPL-lel, így ők lesznek a kínai bajnokság hivatalos ruházati szponzora, valamint a csapatok mezeit is ők gyártják.
A párizsi AccorHotels Arénában remek hangulat fogadta a csapatokat, a 15 ezer rajongó nagy része pedig a G2-nak szurkolt. Azonban már a három győzelemig tartó széria első játékában megfagyott a levegő, mivel az FPX úthengerként ment át az európai gárdán. Lwx, az FPX lövésze simán verte Perkzt, ráadásul Wunder is könnyedén vesztette el a felső ösvényt GimGoon-nal szemben.
Hasonlóan alakult a második játszma is, de itt még jelentősebb különbség alakult ki a kínai csapat javára. Lwx klasszisokkal jobban játszott, mint Perkz, Caps jócskán alul maradt doinb-vel szemben a középső ösvényen,
Wunder pedig egyre inkább úgy tűnt, hogy nem fog bírni GimGoon-nal a felső ösvényen.
A harmadik játszmában erősebben kezdett a G2 és úgy tűnt, hogy képesek lehetnek szépíteni, de hiába mutatott javulást Perkz, Caps és Wunder is elvesztette az ösvényét, ráadásul Jankos sem hozta a tőle megszokott teljesítményt így 3-0-as összesítésben az FPX lett a világbajnok és 2018 után ismét egy meglehetősen sima döntőn láthattunk. Lwx eszméletlen teljesítményt nyújtott a három játszma alatt, egyszer sem voltak képesek megölni miközben ő 21 killt szerzett.
A nagy döntőre összesen 3,7 millió néző volt kíváncsi élőben, de ebbe a kínai adatok nincsenek benne. Nem is ez volt a világbajnokság legnézettebb összecsapása, hiszen a G2-SKT találkozó 3,9 millió nézőt ültetett a képernyők elé.
A Newzoo marketing elemző vállalat szerint jelenleg 143 millió e-sport rajongó van a világon, de 192 millióra tehető azok száma, akik ugyan nem rendszeresen, de néha belenéznek egy-két mérkőzésbe. A profi csapatok értéke pedig folyamatosan nő. A Cloud 9 nevű szervezet becsült értéke 310 millió dollár, a teljes ágazat bevétele pedig 2020-ra eléri az 1 milliárd dollárt.
Egyre több országban kezdik el felfedezni az esportban rejlő lehetőségeket. Az Egyesült Államokban és Európában a profi ligák már egyre inkább hajaznak a hagyományos sportokra és a rendezvények szervezése is elképesztően professzionális.
Kínában hamarosan egy új megaprojekt indul, amelynek részeként egy teljes városrész épül majd a videojátékoknak. Hangcsou kormányzata 280 millió dollárral támogatja a beruházást, de azt is bejelentették, hogy további 1,26 milliárd dollárt költenek majd további 14 e-sport projekt beindítására.
Magyarországon az egyik nagy kereskedelmi televízió E-Mánia néven indít rendszeres műsort, ahol beszélgetések mellett mérkőzéseket is közvetíteni fognak, illetve másodjára rendezték meg a V4 Future Sports Festivalt. Ebből is látszik, hogy az esport iránt nem csak külföldön, hanem Magyarországon is sokan érdeklődnek.
Az Activision Blizzard, a világ egyik legjelentősebb videójáték készítője, 2020 januárjában indítja útjára a 12 csapatos Call of Duty League névre keresztelt bajnokságot.
A franchise szisztémában működő esport bajnokság csapatainak 25 millió dollárt kellett fizetniük az induláshoz való jogért. Szintén fontos, hogy a játékosoknak kötelező bérminimumot szabtak meg, ez 50 ezer dollár, de emellett egészségbiztosítást is kapnak.
A Blizzard nevéhez fűződik egy másik sikeres esport játék is, az Overwatch, amely már két éve működik franchise rendszerben. Eddig a meccseket nagyjából egyetlen arénában játszották, jövőre viszont már minden csapatnak lesz hazai pályája. Ez azért is érdekes, mert amerikai, európai és ázsiai csapatok is szerepelnek a bajnokságban. A jegyárakban nagy különbségek lesznek. A Boston Uprising áprilisban rendezett első mérkőzéseire a kétnapos jegy ára 118 és 354 dollár között mozog, míg a Los Angeles Valian meccseire már 40 és 180 dollár közötti összegért is be lehet jutni.