Az évtizedek alatt „Tough Mother", illetve „Mother Boyle" titulust viselő Boyle szülei egy kalapgyártó üzemet működtettek, amely azonban a csőd szélére került. Férje korai halálát követően 1970-től ő vette át a vállalatot, amelyet rövid idő alatt sikerült felvirágoztatnia. Ám ekkor már nem kalapokat gyártottak, hanem sportruházatokat és túrafelszereléseket. Ő alapította meg a Columbia Sportswear Companyt.
Ezután évtizedekig állt a cég élén, és folyamatosan fejlesztette a ma már éves szinten 3 milliárd dolláros forgalmat lebonyolító sportruházati óriást.
Gert Boyle amellett, hogy irányította az outdoor termékeket gyártó céget, maga is szerepet vállalt a márka reklámjaiban és ebben a férfias iparágban is határozott, karakteres ikonná tudott válni.
A Columbia Sportswear Company valójában egy 1938-ban, az Egyesült Államok északnyugati részén, Oregon államban alapított családi cég, nevét pedig az ottani Columbia folyóról kapta. A cég logója szimmetrikus varrást, pontosabban 8 öltést ábrázol.
A cég nagy hangsúlyt fektet a folyamatos termékfejlesztésre. Egyik legújabb technológiájuk az Omni-Wick, amely a verejtéknek a bőrfelületről való hatékony elvezetését, és ezáltal a ruhadarabok, pólók komfortosabb viselését, gyorsabb száradását és hűtését szolgálja.
A márkát alapítója annyira szerette, hogy egészen 95 éves koráig aktívan dolgozott.
Gert életéről hamarosan méltón meg fogunk emlékezni, hiszen van mit ünnepelni az életútjában
- zárta közleményét Tim Boyle.