Az incidens még tavaly április 17-én történt, a Boeing egyik legnagyobb partnere, az amerikai Southwest Airlines New York-ból Dallasba tartó járatán. Egy korábban nem észlelt törés miatt, több motoralkatrész és azok törmelékei, mintegy 9800 méteres magasságában, leváltak helyükről és az egyik ablaknak csapódtak, amelyet valósággal berobbantottak. A 14A jelű ülésen ülő utast a hirtelen fellépő nyomáskülönbség részben kiszippantotta a kabinból, és bár az utaskísérők és az utasok időben el tudták kapni és visszahúzni, a fiatal nő olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy később belehalt azokba. A gép az incidens után Philadelphiában hajtott végre kényszerleszállást.
Az eset kivizsgálását végző szakértők megállapították, hogy az incidens nem is elsősorban a motor, hanem a motorház, vagyis a borítás hibája, illetve a rögzítés gyengülése miatt következett be.
Vagyis elsősorban a gép szerkezeti hibája illetve meghibásodására, és nem annyira a motor hibájára vezethető vissza.
Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság végkövetkeztetésében arra jutott, hogy "potenciális szerkezeti gyengeségről" van szó, amely érinti a Boeing valamennyi, 737 NG családba tartozó gépét.
Tehát rengeteg légijárművet, mert a Boeing NG ("next generation") családjába a duplahajtóműves 600-as, 700-as, 800-as, 900-as típusjelzésű variánsok tartoznak.
A géptípusok világában kevésbé járatosak számára beszédesebb lehet, hogy
a balesettel érintett Southwest több mint 700 gépet üzemeltet ezekből, az európai légiközlekedési piac egyik fontos diszkont szereplője, a Ryanair pedig flottájában 450 gépet használ a 737-800-as változatokból.
A hatósági jelentés megállapította, hogy a vonatkozó géprészen el kell végezni a "szerkezeti stabilitás" ellenőrzését és a szükséges beavatkozásokat annak javítása érdekében. Ez pedig nem másra, mint a gépek gyártójára vár.
Az amerikai óriáscég közleményben reagált a közlekedésbiztonsági jelentésre. Ebben leszögezték, hogy együtt éreznek a baleset következtében meghalt utas hozzátartozóival, és minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő. Ugyanakkor azt írják, hogy valamennyi 737 NG családba tartozó gépük biztonsággal használható.
A hatósági jelentés viszont azt is jelenti, hogy mintegy 7000, szolgálatban lévő gépet kell a gyártónak ellenőriznie.
A szakértői jelentés egyébként több egyéb javaslatot is megfogalmaz a gyártó felé, elsősorban a hirtelen fellépő nyomáscsökkenés hatásainak kezelése érdekében. A riport ugyanakkor nem említi, hogy az észlelt problémák a jelenleg földön tartott, 737 MAX gépeket is érintenék. Emlékezetes, hogy ezeknek a gépeknek a hibájához a közelmúltból két, összesen 346 halálos áldozattal járó légi katasztrófa köthető.