A BBC szerint Kazahsztán nemzeti légitársasága, az Air Astana, 30 darabot vásárolna az elátkozott gépekből. Ezzel egyébként alaposan elütött a Dubai Air Show többi potenciális vásárlójától és légicégétől, akik illetve amelyek, továbbra is nagy ívben elkerülik a Boeing egykor üstökösszerű sikert elért, majd "halálgépként" hírhedtté vált 737 MAX-gépeit.
A teljes képhez persze hozzá tartozik, hogy az Air Astana egyelőre csak egy szándéknyilatkozatot tett, hivatalos megrendelést még nem adott le a 30 repülőgépre.
A cég egyébként nem is közvetlenül a flottájába, hanem a nemrégiben elindított, saját diszkont leányvállalata, a FlyArystan részére venné a gépeket.
A problémás gépeket egyébként továbbra is a földön tartják, és bár a Boeing reménykedik abban, hogy hamarosan újra a levegőbe emelkedhetnek, a légitársaságok nem ennyire optimisták. Az olyan, a 737-es családból nagy darabszámban üzemeltető cégek, mint a Southwest Airlines, elmondták, ha a MAX-ok meg is kapják a szükséges engedélyeket az újbóli repüléshez, az nem jelenti automatikusan azt, hogy rövid idő alatt visszaállítják azokat a menetrend szerinti utakra.
Idén júniusban egyébként a British Airways anyaholdingja, az IAG azt nyilatkozta a párizsi expón, hogy hajlandók lennének újabb MAX-gépeket vásárolni, de úgy tudni, a rendelést azóta sem adták le a Boeingnek.
A CNBC emellett úgy tudja, hogy a török légitársaság, az elsősorban nyaralójáratokat üzemeltető SunExpress, szintén bizalmat szavazott a gépeknek, és 10 darab MAX-típusú gépre adott le rendelést a gyártónál.