A holland vállalat 22 millió fontos (kb. 8,3 milliárd forint) beruházást hajtott végre brit gyártósorain, hogy a cég legnépszerűbb márkáinál minél hamarabb száműzhessék a műanyagot a csomagolástechnológiából. A vállalat közleménye szerint, a karton alapú tartókra való átállás először a Heineken és a Foster's márkáknál valósul meg, 2020 áprilisától kezdődően. Ezt követi a Kronenbourg 1664, majd 2021-től a vállalat gyártotta többi sörmárka termékei is sorra kerülnek.
A Heinekennél elmondták: az újrahasznosítható anyagból készülő kartongyűrűk elég erősek ahhoz, hogy elbírják a multipack kiszerelések súlyát. Reményeik szerint,
angliai bevezetésükkel, 2021 végére 517 tonnával csökkenthetik a csomagolásnál a műanyagkibocsátást.
Az eddig bevett, fél évszázada használt plasztikgyűrűk különösen megterhelik a környezetet, hiszen azokból rengeteg köt ki az óceánok mélyén.
A brit piac az első, ahol az új csomagolástechnikai megoldás bemutatkozik. Egyedül a brit Heineken-gyárak évente összesen 530 millió doboz sört gyártanak le a különböző márkákból. Ebből a mennyiségből a Foster's 150 millióval, a vállalat saját nevét viselő terméke 39 millióval veszi ki részét.