A Needham befektetési bank a napokban leminősítette a Netflixet arra hivatkozva, hogy a nemrég piacra lépő riválisok olcsó csomagjai miatt akár 4 millió amerikai előfizetőt is veszíthetnek jövőre. Laura Martin, a cég elemzője szerint a Netflixnek komolyan el kell gondolkoznia azon, hogy
egy olcsóbb, reklámokkal tűzdelt szolgáltatási csomagot is elindít a mostani teljesen hirdetésmentes mellett.
Martin szerint a Netflix 5-7 dollár közé tudná beárazni a reklámokat tartalmazó olcsóbb előfizetési opciót, ha óránként nyolc perc reklámot vetítenek a tartalmak között, ezzel pedig egy teljesen új előfizetői réteget is bevonzhatnának. Jelenleg a legolcsóbb Netflix előfizetés 9 dollár, a legdrágább pedig16 dollár.
Az amerikai piacon való gyengélkedés ellenére nemzetközi szinten továbbra is rendkívül erős a Netflix,
hiszen az idei év harmadik negyedévében a szakértők várakozásait is túlszárnyalva 6,26 millió új előfizetőre tettek szert, a negyedik negyedévben pedig 7,6 millió lehet ez a szám. Ugyan a teljes évet nézve az idei 26,7 millió némiképp elmarad a 2017-es 28,6 milliótól, de ez még így is egy tekintélyes bázisnövekedés.