A lépést az óriásvállalatnak az a bejelentése váltotta ki, hogy januártól felfüggeszti a 737 MAX típusú repülőgépek gyártását.
A chicagói székhelyű vállalat azt közölte, hogy
átmenetileg függeszti fel a 737 MAX típusú gépek gyártását,
miután öt hónap leforgása alatt két ilyen gépe is lezuhant.
Az S&P a Boeing hosszútávú adósi besorolását "A"-ról "A mínuszra" , a rövidtávút "A-1"-ről "A-2"-re gyengítette.
A másik vezető nemzetközi hitelminősítőnél, a Moody's-nál a Boeing hosszútávú adósi besorolása "A2"-ről "A3"-ra, a rövidtávú pedig "Prime-1"-ről "Prime-2"-re csúszott vissza.
A hitelbesorolási rontás ellenére a Boeing adósi minősítése mindkét cégnél felső közép kategóriájú maradt.
Tavaly októberben az indonéz Lion Air Boeing 737 Max repülőgépe zuhant le 189 emberrel a fedélzeték. Idén márciusban ugyanez a típus járt szerencsétlenül, az Ethiopian Airlies 157 utasa vesztette életét.
A 737 MAX típusú gépeket az etiópiai katasztrófa után világszerte kivonták a forgalomból, a megrendelésre legyártott repülőgépeket nem szállíthatja ki a Boeing.
A cégnek ez természetesen komoly károkat okoz. Az év első kilenc hónapjában az elmúlt év azonos időszakához viszonyítva a Boeing 19 százalékkal kisebb, 58 milliárd dollár bevételt ért el, az üzemi eredménye 97 százalékkal, 229 millió dollárra esett,
az adózott eredménye pedig 95 százalékkal csökkent,
374 millió dollár lett.
A fő tevékenység, a kereskedelmi repülőgépek gyártása és értékesítése idén eddig 3,8 milliárd dollár veszteséget termelt, szemben az egy évvel korábbi 5,8 milliárd dollár nyereséggel.