Európa legnagyobb fapados légitársasága arra számít, hogy a következő pénzügyi évben 156 millió ügyfelet vonz majd, amennyiben tíz Boeing 737 Max repülőgép ismét szolgálatba állítható nyárig – a légitársaságnál korábban, 58 majd harminc és végül húsz géppel számoltak jövőre.
Ez a korábbi tervekhez képest 1 millióval kevesebb utas szállítását jelenti az évre.
A MAX-gépek földön tartása miatt fellépő repülőgép-hiány miatt az ír központú vállalat két, a nürnbergi valamint a stockholmi Skavsta repülőtéren található központját bezárja.
A német bázison jelenleg két repülőgép található, a svéd bázison pedig négy.
Folytatjuk a közös munkát a Boeinggel, a dolgozóinkkal, a szakszervezetekkel és az érintett repülőterekkel annak érdekében, hogy minimalizáljuk ezeket a kapacitáscsökkentéseket és a munkahelyek elvesztését"
– nyilatkozta Eddie Wilson, a társaság fő működési ágának vezérigazgatója szerdán.
A légitársaság emellett csökkenti a pilóta és a légiutas-kísérő személyzet munkáját, valamint csökkenti több bázisának kapacitását is.
A bejelentés után a cég részvényei 2,2 százalékkal 13,9 euróra (4.600 forint) emelkedtek.
A légügyi hatóságok azután rendelték el a Boeing 737 Maxok repülési tilalmát, miután két légi katasztrófa is történt, az egyik 2018 októberében, a másik 2019 márciusában. A tragédiákat a típusba szerelt MCAS rendszer okozta, amely bizonyos esetekben automatikusan elkezdte lefelé tolni a gép orrát.