A most bejelentett Infrastruktúra Fejlesztési Program a Magyarországon működő bankkártya elfogadók számára egyösszegű támogatást biztosít a terminál igénylési és telepítési folyamataik átalakítására és korszerűsítésére.
A program egyik célja a teljes folyamat érdemi gyorsítása annak érdekében, hogy a kereskedők a jelenlegi több hét helyett akár 3 napon belül működő bankkártya terminálhoz jussanak.
A program másik célja a teljes ügyintézési folyamat elektronikus útra terelése. A cég tervei szerint a program segítségével három év alatt duplájára nőhet a kereskedelmi elfogadóhelyek száma, elsősorban a kis- és középvállalati szektorban.
Az MNB adatai szerint a bankkártya elfogadóhelyek száma 2018 végén elérte a 145 ezer darabot, ami a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) bekötött online pénztárgépek számához képest továbbra is elmarad, vagyis
az online pénztárgépre kötelezett üzletek jelentős részében nem lehet bankkártyával fizetni.
Emellett a mikro- és kisvállalati-, valamint egyéni vállalkozói szektorban van a legnagyobb lemaradás a kártyaelfogadás terén.
A Magyarországon működő kártyaelfogadók üzleti modellje és gyakorlata kevéssé fókuszál a kisvállalkozásokra, emiatt sem a terminálok beszerzésének folyamata, sem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások kínálata nem volt e szegmens igényeire szabva. A Mastercard szerint ahhoz, hogy a piac sikeresen meg tudja szólítani ezt a szektort, a jelenlegitől eltérő üzleti gondolkodásra van szükség.
A program az alábbi lépéseken keresztül tervezi a cél megvalósítását, a hazai piacon működő elfogadók támogatása révén:
„Úgy látjuk, hogy Magyarországon a digitalizáció és a készpénzmentes megoldások elterjedése elképzelhetetlen a kis- és középvállalkozások bevonása nélkül. Ezért is döntöttünk úgy, hogy ezt a szektort helyezzük a program fókuszába, őket szeretnénk megszólítani és hatékonyan segíteni" – mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.