Az Európai Bizottság szigorú gépjármű-tesztelési és biztonsági protokollokkal rendelkezik, és a Cybertruck átengedése sok ilyenen meghiúsulna, beleértve az egyre szigorúbb gyalogos- és kerékpárosvédelmi előírásokat is.
Elképzelhető, hogy 2021-ben vagy 2022-ben, amikor piacra kerül majd, a futurisztikus megjelenésű elektromos járművet módosítják az EU előírásainak megfelelően, bár ez jelentős változtatásokkal járna a Cybertruck szögletes, rozsdamentes acél külsejében.
A Blade Runner-stílusú esztétika vonzza a közönséget, amelynek vezetője, Syd Mead azt nyilatkozta a Business Insidernek, hogy Elon Musk legújabb játékja „stílusosan lélegzetelállító". Lehet, hogy az, de ahhoz, hogy Európában gurulhasson, a Cybertruckot át kell tervezni. Vagy talán a Tesla alapítója és vezérigazgatója, Elon Musk úgy gondolja, hogy a Cybertruckot csak az Egyesült Államokban értékesítik majd? Az Egyesült Államokban ugyanis sok gépjármű mentesül a gyalogosok védelmét szolgáló protokollok alól.
Az Európai Unió szakértője, Stefan Teller szerint a Cybertrucknak „az alapszerkezet jelentős változtatásain kell átesnie", mivel a Cybertruck „ellentmond az európai biztonsági filozófiának". Teller, aki az SGS-TÜV német biztonsági szervezetnél dolgozik, elmondta, hogy
az EU kötelezi a gépjárműgyártókat a gyalogos „gyűrődési zónák" kiépítésére a gépjárművekben.
"A lökhárítónak és a motorháztetőnek képesnek kell lennie arra, hogy elnyelje az ütközési energiát a gyalogosok védelme érdekében" - mondta Teller a német Automobilwoche autómagazinnak, miközben ennek a szabványnak a Cybertruck nem felel meg.
A gépjárművekre vonatkozó uniós előírások ráadásul egyre szigorúbbak.
Az Európai Parlament Belső Piaci és Fogyasztóvédelmi Bizottságának tagjai februárban szavaztak egy sor új járműbiztonsági szabvány bevezetéséről, beleértve a gyalogosok és a kerékpárosok automatikus észlelését, valamint a tehergépjárművek és buszok új szabványát, amelynek értelmében a járművezetők jobb kilátással rendelkezzenek a környezetében lévő többi úthasználóra.
Az EP-képviselők azt is megszavazták, hogy 2022-től kezdve minden új autóba beépítsék a sebességkorlátozó készülékeket, amely lefékezi a járművet egy ütközés előtti pillanatban.
A Cybertruck kétségkívül eleget tudott tenni a gyalogosok és a kerékpárosok észlelésének, az új Tesla járművekbe beépített technológiának köszönhetően, hasonlóképpen a „fekete doboz" követelményei is bevezetésre kerülnének egy olyan technológiával foglalkozó vállalat számára, mint a Tesla.
Musk azonban úgy nyilatkozott, hogy büszke arra, hogy a meglévő Tesla modellek meghaladják az EU biztonsági előírásait. December 4-én ezt mondta: "Az X modell éppen 5 csillagot kapott az Euro NCAP-tól a biztonsági tesztek során."
Ugyanakkor az új Cybertruck gyalogos-biztonsággal kapcsolatos jellemzői nem tűnnek ilyennek.
Egyelőre azt sem tudni, hogy a Cybertruck közúti forgalomba kerülhet-e az Egyesült Királyságban. Jelenleg persze nem, de ha Nagy-Britannia elhagyja az Európai Uniót, akkor már nem kell betartania az uniós autóipari szabványokat, annak ellenére, hogy azok nagy részét az Egyesült Királyságban fejlesztették ki.
A Tesla több mint 200 ezer előrendelést kapott már az új gépjárműre, amelynek ára 39 900 dollár, azaz közel 12 millió forint.
Forrás: Forbes.com