A kétségkívül hatalmas ábra (cikkünk következő oldalán találja) egyébként könnyen áttekinthető: az élről indulva, sorrendben szerepel rajta az, melyik brand mekkora bevételt termelt jogtulajdonosainak, és persze az is, mikor indult. Ami még figyelemreméltóvá teszi az ábrát, az az, hogy az elemzők azt is kiszámolták, a bevételnek milyen aránya milyen forrásokból származik - ezt színkódok jelölik, melynek magyarázatai az ábra elején láthatók.
S hogy mire jó egy ilyen ábra?
Két dologra biztosan. Egyrészt könnyen áttekinthetővé teszi, hogy az egyes nagy, a média világához köthető brandek eddig összegyűjtött, becsült bevételeiket főként milyen forrásoknak köszönhetik, illetve azokon belül, melyiknek jutott a legnagyobb hányad. Másrészt érdekes adalék ahhoz, hogy régebbi brandek hogyan idomulnak a modern technológiák világához, hogyan maradnak továbbra is relevánsak a nagyközönség számára, és termelik meg évente a maguk akár néhány milliárd dollárját is - pedig lehet, hogy már szakállas vénségeknek számítanak.
Így tehát a grafikán azt is láthatja, mikor indult el a márka hódító útjára, és az is szerepel azon, mi volt eredetileg az (videojáték, film, vagy épp könyv), ami később persze millió más formát öltött.
Az ábrán megadott végösszegek milliárd dollárt (azaz annyiszor ezer millió dollárt jelölnek). Nem áruljuk el előre a meglepetést, garantáljuk, meg fog lepődni, ha meglátja, melyik brand áll most az élen, és ostromolja alulról a 100 milliárd dollárt.
Az ábra áttekintése után se csukja még be a cikket, a grafikus ábrázolást követően néhány további érdekességet árulunk el a 25 legértékesebb brand bevételeiről!
Kattintson a folytatáshoz a második oldalra!