A két, egyenként közepes autógyártó cég még nem állapodott meg az új névről, de az 50 milliárd dolláros összeolvadásról szóló bejelentés komolyan átrendezheti az autóipari erőviszonyokat. A felek egyébként hat héttel ezelőtt jelentették be az egyesülés tervét, jelezve, a megállapodás reakció lenne globális kereslet csökkenésére – írja a Reuters.
A közepes méretű cégek konszolidációja tehát nem meglepő, tekintve hogy az említett keresletcsökkenés mellett a tisztább, kevésbé környezetkárosító modellek felé tolódik el az iparág egésze. Ez a két tényező együtt pedig igencsak megnöveli a vállalatok költségeit.
A Fiat Chrysler (FCA) és a Peugeot mögött álló PSA összeolvadása évente 3,7 milliárd eurós költség-megtakarítást hozhat, ahogy a cégek összekapcsolják a technológiáikat, illetve közös beszerzési szerződéseket kötnek.
A közös közleményből az derül ki, hogy a megállapodást várhatóan a következő 12-15 hónapban véglegesítik.
A háttérben részben az is állhat, hogy a mostani megállapodás előtt a PSA egyik fontos részvényese, a kínai Dongfeng Motor Group visszavágta a 12,2 százalékos részesedését a francia autógyártóban, amikor eladott 30,7 millió darab PSA részvényt. Ez a csomag akkor 679 millió eurót ért, de a Dongfengnek is így lesz 4,5 százalékos részesedése a közös vállalatból az összeolvadás után.
A felek egyébként abban is megállapodtak, hogy egy 11 tagú igazgatótanácsot hoznak létre, melybe 5-5 tagot delegál a két társaság
– beleértve a mindkét oldalról érkező dolgozói érdekképviseletet is. A 11. tag a vezérigazgató, Carlos Tavares lesz, aki jelenleg a PSA főnöke, és akinek a kinevezése öt évre szól majd.