A következő években drasztikusan megváltozik majd az, ahogyan az emberek a világ nagyvárosaiban eljutnak egyik pontból a másikba. Az innovatív technológiáknak köszönhetően mindenféle új és hibrid utazási forma megjelenik.
Az egyik fő trend az átállás a tulajdonjog alapú eszközökről - például saját autó vagy kerékpár használata - a megosztott közlekedés és a különféle közlekedési szolgáltatások felé.
A robottaxik és az önvezető autók megjelenése egy újabb jövőbeli forgatókönyv, amelyből elterjedt közlekedési eszköz lehet.
A tömegközlekedésre támaszkodók a jövőben szélesebb közlekedési csomópontokat - vasút, busz, kerékpár, megosztáson alapuló autóhasználat, stb. - tudnak majd igénybe venni, hogy ezáltal a leggyorsabb, legolcsóbb és fenntartható módon juthassanak el a céljukhoz.
Bár ezek a közlekedési módok ma még eltérő jegyárakkal és fizetési folyamatokkal járnak, a mobilitás, mint szolgáltatás megjelenése hamarosan elhozza majd, hogy az összes közlekedési eszköz lépései (tervezés, foglalás és fizetés) egyetlen felületen legyenek végrehajthatók.
Az Oliver Wyman és a Kaliforniai Egyetem közös tanulmányában a kutatók azt vizsgálták, mennyire állnak készen a világ nagyvárosai erre a mobilitási forradalomra. Öt tényező alapján osztályozták a városokat - társadalmi hatás, a piac vonzereje, zöld innováció, a mobilitási rendszer hatékonysága és az infrastruktúra - a jelenlegi állapot szerint, ami egyben már tükrözi a jövőbeli lehetőségeket is.
Az index szerint Szingapúr a világ legjobbjai közé tartozik sokféle megközelítésének köszönhetően, amelyben integrálja a csúcstechnológiát a haladó szállítási módokkal, a különböző kezdeményezések révén pedig sikeresen csökkenti a forgalmi torlódásokat. Ezen felül „Szingapúr élen jár a legújabb mobilitási eszközök, platformok és szolgáltatások, valamint az önvezetés és a valós idejű, digitalizált forgalomirányítás területén" - mondta Guillaume Thibault, az Oliver Wyman partnere.
Amszterdam a második helyen áll, robusztus infrastruktúrájának és kiterjedt tömegközlekedési rendszerének köszönhetően. A város nevezetes továbbá azokról az erőfeszítéseiről, amelyek célja az autó, mint szállítási eszköz hátrébb sorolása, ösztönözve az elektromos járművek elterjedését, de főleg ösztönözve a kerékpárt, mint alternatív közlekedési módot.
Amszterdam mélyen gyökerező kerékpáros kultúrájának sikerét bizonyítja, hogy a városban jelenleg több kerékpár van (880 ezer), mint lakos (800).
Az első öt helyen London, Sanghaj és New York található még. További öt európai város szerepel az index első húsz helyezettje között: Helsinki, Berlin, Barcelona, Párizs és Isztambul.
Forrás: Consultancy.eu