A Trade Magazin cikke beszámol arról, hogy a program 2018-tól már négy kategóriában értékeli a márkákat: kiváló üzleti, fogyasztói és munkáltatói márkák mellett az innovatív cégek munkáját is elismerik. A MagyarBrands cím elnyerésére egy márka nemcsak pályázati úton jelentkezhet, hanem a MagyarBrands Szakértői Bizottság zsűritagjainak jelölései által, illetve az adatbázisok és az aktuális online kutatási eredmények is fontos szerepet kapnak a kiválasztásban.
A MagyarBrands csak olyan márkákat díjaz, amelyek Magyarországon születtek vagy alapításukban magyarok vettek részt.
Emellett szükséges, hogy a márka legyen magyar tulajdonban, vagy a „gyártásának" helyszíne Magyarország legyen, vagy pedig kapjon magas „magyar identitás" pontszámot a szakértői bizottságtól.
A MagyarBrands zsűrije mindegyik kategóriát először három kritérium alapján osztályozza, majd ezután kategóriánként különböző kiválasztási szempontokat vesznek figyelembe. A szakmai bizottság által értékelt három alaptényező a következő:
A „Kiváló Üzleti Márka" kategória pontozása során a tradíciót és a megbízhatóságot is figyelembe veszik.
E márkák kiválóságát bizonyítja, hogy az idei évben győztes üzleti márkák átlagos Bisnode-ratingje 90 százalék felett volt. Ez a pénzügyi mutató az adott vállalat pénzügyi stabilitását értékeli, és általánosságban elmondható, hogy 70 százalék felett már kifejezetten stabil, megbízható vállalatról beszélhetünk.
A „Kiváló Fogyasztói Márka" esetében a három kiválasztási szempont bővül még a tradíció, az ismertség és a kedveltség szempontjaival.
2018-ban a MagyarBrands díjat elnyert fogyasztói márkák átlagos ismertsége magasabb volt, mint 75 százalék, ami jól mutatja a hazai fogyasztók elkötelezettségét a magyar brandek iránt.
Az „Innovatív Márka" kategóriában olyan hazai márkákat díjaznak, amelyek az innovációs lehetőségeket nemcsak a K+F-ben látják, hanem a szervezet kialakításában vagy a marketing- és értékesítési munkában kifejtett kreativitásban.
A kategória győzteseinek a kiválasztása a három alapszemponton túl az innovativitás és a társadalmi hasznosság mérésével egészül ki.
A negyedik csoportot pedig a "Kiváló Munkáltatói Márkák" alkotják, amelyek 2018-ban kaptak először lehetőséget, hogy megmérettethessék magukat a szakmai bizottság előtt.
"Kiváló Munkáltatói Márkának" lenni ma már elkerülhetetlen. Mégsem egyszerű feladat, mert ez az építkezés a marketing, a PR és a HR területek összefogását teszi szükségessé
– szögezte le László Géza a MagyarBrands programigazgatója az új kategória kapcsán.
A 2018-as MagyarBrands program győzteseinek teljes listája megtekinthető az alábbi linken:
http://magyarbrands.hu/magyarbrands-program/magyarbrands-dijazott-markak/