A valóságban egy, a marketing eszköztárából jól ismert eszközről, az ún. "rebranding"-ről van szó, amelynek keretében szeretnék megváltoztatni az ország imázsát. Szerintük a változásra azért van szükség, mert
a külvilág túlságosan a Hollandia nevű megyékkel azonosítja az országot, illetve Amszterdammal, a holland régió központjával.
Úgy vélik, ez az oka annak, hogy rengeteg a turista arrafelé, míg az ország más részein kevés. A Nederland szó egyébként a napóleoni háborúk után terjedt el, előtte a terület legfejlettebb részét sokáig uraló Holland család nevével azonosították a vidéket - írja a BBC és a Forbes is.
Az átnevező kampány várhatóan még idén elkezdődik, a jövő évtől pedig már számos nemzetközi versenyen is ezt használják majd: a jövő évi Eurovíziós Dalfesztivált így már a néderlandi Rotterdamban rendezik majd, és a tokiói olimpián is néderlandi csapat vonul majd fel.
Az országot angolul már korábban is így, vagyis The Netherlandsnek hívták,
de számos nyelv, köztük a magyar is a Hollandia szót használta.