A műszaki elektronikai termékek piacának pozitív értékbeni növekedése az idei évben minden régióra jellemző lesz, értéke 2 és 3 százalék között lehet. A regionális összetétel szinte változatlan marad 2019-hez képest, amikor is az ázsiai-csendes-óceáni régiók adták az árbevétel nagy részét: 43 százalékot, emellett minden negyedik eurót Európában költöttek el.
Pavlin Lazarov, a GfK műszaki elektronikai termékek piacának szakértője úgy véli, hogy
az 5G bővítésével és elterjedésével a telekommunikációs ágazat a viharos 2019 után újból növekedni fog.
Az okostelefonok iránti kereslet Kínában és a feltörekvő Ázsiában nemcsak a telekommunikációs szektor, hanem a teljes műszaki elektronikai piac egyik fő hajtóereje lesz. Az innováció, a teljesítmény és a prémiumra való törekvés továbbra is a legfontosabb keresletnövelő fogyasztói trendek maradnak.
Bár még nincsenek meg a tavaly év végi számok világszinten, a GfK becslése szerint
2020-ban a telekommunikációból származik majd a tavalyi év összes fogyasztói kiadásának több mint 43 százaléka, 454 milliárd euró.
A második helyezett a háztartási nagygépek piaca lesz, a becsült forgalma 187 milliárd euró. Az előrejelzések szerint az informatikai és az irodatechnikai szektor a műszaki elektronikai piac több mint 15 százalékát adja majd, amelyet a szórakoztató elektronika követ. Ez utóbbi több mint 146
milliárd euró értékű eladást generálhat, ami 14 százalékos részesedést jelent majd.
A műszaki elektronikai cikkek piacán a háztartási kiskészülékek szektorában várható nagymértékű növekedés, továbbra is egyre nagyobb arányban költenek rájuk a fogyasztók.
2020-ban várhatóan ismét növekszik a részesedésük, a 97 milliárd eurós eladások a költések több, mint 9 százalékát érik el. A harc a fogyasztók figyelméért továbbra is kiemelt fontosságú, és a megnyeréshez vezető út megtalálása lesz a kihívás 2020-ban.
A magyarországi műszaki elektronikai piac novemberig bezárólag pozitív képet mutatott. Nálunk is a telekom-szektor adta a forgalom 40 százalékát. A telekommunikáción kívül a háztartási kis- és nagygépek piaca növekedett, köszönhetően az év eleji csereprogramoknak, amelyek beváltása év közepéig kitartott, valamint a beépíthető termékek is népszerűbbek voltak.
Mivel a Black Friday utáni akciók decemberben is növelték a keresletet, valamint számos kereskedő kuponakciókkal ösztönözte a háztartási kisgépek értékesítését, így az összforgalom egyszámjegyű növekedését várjuk
- szögezi le Sztupár Andrea, a GfK Hungária kereskedelmi igazgatója. A 2020-as évben a szórakoztató elektronika piacának növekedését prognosztizálják - az idei évi csökkenéssel ellentétben -, mivel olimpia és futball Eb is lesz, amelyek jellemzően pozitívan hatnak a televízió készülékek értékesítésére, ami a szórakoztató elektronikai termékek forgalmának közel 80 százalékát adja.