A hollywoodi sztárok és alkotók, akik az elmúlt években a Netflixnek dolgozhattak, most azon aggódhatnak, hogy a szolgáltató saját márkájának erősítése miatt kevésbé lesznek előtérben, bár ezt csak kevesen hozzák fel nyilvánosan.
A Netflixen belüli források azonban vitatják, hogy ez szükségszerűen háttérbe szorítaná az eddigi marketinget, helyette inkább arra összpontosít, hogy a szolgáltatás egyértelműen kapcsolódjon a cég brandjéhez és arculatához.
A Netflix nem volt hajlandó kommentálni ezeket az értesüléseket.
A váltás részeként - egy netflixes forrás állítása szerint - a héten 15 embert terveznek elbocsátani a társaság marketing részlegéről, bár mások szerint ez a szám még magasabb is lehet.
Az elbocsátások a Netflix mintegy 6900 főből álló teljes alkalmazotti létszámának azonban csak egy kis hányadát érintik.
Bennfentesek szerint a váltás a társaság új marketing igazgatójától, Jackie Lee-Joe-től származik, akit júliusban, a korábbi marketing igazgató, Kelly Bennett nyugdíjba vonulása után csábították át a BBC Studiostól. Lee-Joe állítólag úgy érezte, hogy a Netflix marketinges részlege túlértékelt, és ezért inkább egy hatékonyabb csapat felépítésén dolgozik. A társaság legutóbbi adatai szerint a Netflix több mint 1,8 milliárd dollárt költött a reklámcélra 2018-ban.
A marketing stratégia átalakításáról szóló hír azt követően látott napvilágot, hogy a Netflix legutóbbi negyedéves eredményéből kiderült, hogy bár globális előfizetői bázisa 20 százalékkal, 167 millió tagra nőtt,
növekedése az Egyesült Államokban lelassult.
2019 utolsó negyedévében a platform mindössze 550 ezer fizetős ügyfelet szerzett az Egyesült Államokban és Kanadában, tehát azokban a régiókban, ahol a piac a legtelítettebb.
A streaming óriás ugyanakkor egyre komolyabb versennyel néz szembe,
olyan rivális társaságokkal, mint a Disney, a WarnerMedia vagy az NBCUniversal, amelyek szintén beszálltak a streaming világába.
Az évek óta szárnyaló társaság sokkal magasabb díjakat fizetett a filmelőzetesekért, mint hollywoodi társai. A tartalomelőállításra szánt költségvetését a cég most 15 milliárd dollárra emeli, annak ellenére, hogy nemrégen még arra törekedett, hogy spóroljon a tartalom finanszírozáson.
Forrás: Hollywoodreporter.com